گروه داماهی ٬ اخبار موسیقی ٬ اخبار موسیقی ایران ٬ واوموزیک

سرپرست گروه داماهی : جنبه مثبت کرونا برای من تدریس آنلاین بود

5 شهریور 1399 3:05 ب.ظ اخبار موسیقی

دارا دارایی نوازنده و سرپرست گروه داماهی درباره آخرین‌ فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در حال حاضر بیشتر وقت خودم را معطوف به یکسری مسائل شخصی‌ کردم. گذشته از این، مشغول تدریس آنلاین هستم و به‌زودی به‌صورت حضوری نیز تدریس خواهم داشت، ضمن این که به همراه گروه داماهی مشغول تولید یکسری قطعات هستیم.

بهه گزارش اخبار موسیقی واوموزیک او‌ ادامه داد: جنبه مثبت کرونا برای من تدریس آنلاین بود که تجربه خوبی را رقم زد. خوشحالم که پس از وقفه‌ای طولانی‌مدت مجدداً به تدریس پرداختم. بنده در شش ماه گذشته به‌طور مداوم تدریس آنلاین انجام می‌دهم.

وی افزود: به‌هرحال تدریس آنلاین سختی‌های خودش را دارد و مسلماً تدریس هر سازی با ساز دیگر متفاوت است. یکسری از سازهای آکوستیک هستند که خیلی راحت می‌توانید به‌صورت آنلاین تدریس کنید، اما به‌عنوان مثال تدریس آنلاین ساز گیتار باس به دلیل جنس صدای آن مقداری سخت است. درهرصورت تدریس آنلاین سختی‌های خودش را دارد، اما نشدنی نیست. یکی از مزیت‌ها این است که هنرجو و مدرس هر دو در منزل هستند و راحت‌تر می‌توانند به آموزش بپردازند.

دارایی همچنین گفت: اگر بدین شکل ادامه پیدا کند، فکر می‌کنم ناگزیر باید تدریس را به‌صورت حضوری برگزار کنیم، به دلیل این که یکسری از هنرجوها نمی‌توانند با تدریس آنلاین ارتباط برقرار کنند و تعدادی از هنرجویان هستند که به بنده پیام می‌دهند و خواستار برگزاری کلاس‌های حضوری هستند، اما خودم یک مقدار برای انجام این کار مردد هستم ولی فکر می‌کنم برای این که بتوانم تعادل را در زندگی‌ام برقرار کنم، مجبورم این کار را گسترش دهم، برای همین برنامه‌هایی برای برگزاری کلاس‌های حضوری دارم.

او اضافه کرد: یک آکادمی شناخته‌شده خیلی خوب یک ساله نیز برای خودم برداشتم که تنها متمرکز بر ساز گیتار باس است و آن نیز بسیار هیجان‌انگیز است.

سرپرست داماهی در ادامه گفت: در مورد قطعات جدید گروه داماهی نیز باید بگویم که به‌تازگی دو دمو از قطعات جدید گروه را ضبط کردیم و یکسری از قطعات نیز در حد ایده داریم که امیدواریم بتوانیم این قطعات را در زمان‌های مناسب منتشر کنیم. دو قطعه جدید نیز داریم که شعر یکی از این قطعات آماده است و مشغول ضبط و تنظیم آن هستیم. یکی از این دو قطعه، به سبک قدیمی گروه است و دیگری مقداری متفاوت است و فکر می‌کنم اگر مشکلی پیش نیاید، اوایل پاییز این دو قطعه را منتشر کنیم.

این نوازنده در پایان هم گفت: من مانند تمام همکارانم به نتیجه رسیده‌ام که شغل ما در چنین شرایطی چقدر می‌تواند نامناسب باشد. انگار در این مملکت و انگار برای این مقوله هیچ رسمیتی قائل نمی‌شوند. شنیده‌ها حاکی است که اگر کنسرت‌ها برگزار شود، تهیه‌کننده‌ها انتظار دارند نوازنده‌ها نه‌تنها دستمزدشان را افزایش ندهند، بلکه کمتر دستمزد بگیرند، به دلیل اینکه نصف سالن بلیت‌فروشی می‌شود. اگر یک تهیه‌کننده این حرف را به من بزند، شاید خیلی منطقی نباشد که حرف خودم را به اثبات برسانم، با این که واقعاً در یک سال گذشته قدرت زندگی‌مان از نصف هم کمتر شده است. این بخش بسیار ناامیدکننده است و فکر این که قرار است چه اتفاقی رخ دهد و وضعیت موسیقی چه می‌خواهد شود، آدم را بسیار اذیت می‌کند، اما در کنار آن تنها کاری که می‌شود کرد این است که به فعالیت خود ادامه بدهیم و به فکر بهتر شدن کارمان باشیم.

امین بانی هوای دوری