جشنواره موسیقی عربستان ٬ اخبار موسیقی ٬ اخبار موسیقی ایران ، واوموزیک

سلبریتی‌ های موسیقی و هنر جهان در جشنواره موسیقی عربستان

3 دی 1398 11:24 ق.ظ جهان

دولت عربستان سعودی در ادامه سیاست‌های اصلاحات اجتماعی و فرهنگی ‘محمد بن سلمان’ ولیعهد سعودی، تلاش دارد چهره‌ای مدرن و جدید از خود به جهانیان نشان دهد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی دیروز روز پایانی جشنواره موسیقی الکترونیک (MDL BEAST) را برگزار کرد؛ رویدادی که با حضور دهها چهره موسیقی و هنر جهان که به مناسبت برگزاری این جشنواره موسیقی به ریاض رفته بودند، برگزار شد.

به گزارش عصرایران، بر اساس اعلام مقامات سعودی این کشور روزهای گذشته میزبان بزرگ ترین جشنواره موسیقی خاورمیانه در شهر ریاض بود؛ جشنواره‌ای که بنا به گفته مقامات سعودی با حضور ۲۰۰ هزار نفر شرکت کننده و ۲۰۰ مهمان خارجی از “سلبریتی‌های” بنام موسیقی جهان به کار خود خاتمه داده است.

بسیاری از چهره‌های نام آشنای موسیقی الکترونیک و “دی جی” ها و مدل های بِنام غربی از مهمانان این جشنواره موسیقی بودند و برخی از آنها تصاویر خودشان را با لباس عربی و قلیان و سربند عربی در صفحات اینستاگرام خود به نمایش گذاشتند.

البته انتقاداتی نیز به حضور این چهره‌های موسیقی در عربستان سعودی به عمل آمده است. برخی منتقدان سفر این افراد را به عربستان سعودی با توجه به ادامه سیاست سرکوب مخالفان از سوی دولت سعودی و ادامه نقض فاحش حقوق بشر از سوی دولت سعودی به باد انتقاد گرفته‌اند.

روزنامه گاردین با انتشار گزارشی درباره این انتقادها نوشت: سلبریتی‌های موسیقی جهان به خاطر انتشار تصاویر حضورشان در این جشنواره موسیقی بدون اشاره به نقض حقوق بشر در سعودی مورد انتقاد قرار گرفتند.

بسیاری از سلبریتی های موسیقی جهان هنگام حضورشان در این جشنواره در هتل ۵ستاره “ریتز کارلتون” اقامت کردند؛ یعنی همان هتلی که ۲ سال پیش تبدیل به زندانی برای حبس شاهزاده های متنفذ سعودی به دستور “محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی شده بود.

دولت عربستان سعودی در ادامه سیاست‌های اصلاحات اجتماعی و فرهنگی “محمد بن سلمان”، تلاش دارد چهره‌ای مدرن و جدید از خود به جهانیان نشان دهد.

امین بانی هوای دوری