مجتبی حسینی،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در بوشهر

25 آذر 1399 3:52 ب.ظ ایران

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به میزبانی استان بوشهر میزبان هنرمندان فعال حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران خواهد شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به سپری شدن شرایط دشوار این روزها، سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به میزبانی استان بوشهر می‌تواند موجب تسکین مردم شود و آن‌ها را همراه کند.سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی ، آقای سیدمجتبی حسینی افزود:

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به میزبانی استان بوشهر میزبان هنرمندان فعال حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران خواهد شد.

استاندار بوشهر در این نشست گفت: تلاش داریم با تعامل بیشتر از تمام ظرفیت‌های استان برای سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی استفاده شود.
معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: جامعه به نشاط و شادی نیاز دارد و جشنواره موسیقی در این راستا می‌تواند بسیار موفق عمل کند. استان بوشهر این فرصت را به هنرمندان می‌دهد تا در فضا‌های باز نیز اجرای زنده داشته باشند و زیرساخت‌ها برای اجرای زنده با رعایت شیوه نامه‌ها مهیا است.

در این نشست سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، مجید خورشیدی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، فاطمه کرم‌پور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان بوشهر و امیر مردانه، مدیر اجرایی جشنواره حضور داشتند.

همچنین توافق شد شورای علمی متشکل از هنرمندان ملی و هنرمندان استان بوشهر در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی تشکیل شود.

آقای محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی نیز به اهمیت حضور هنرمندان صاحب‌سبک و شاخص در جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان نیز در جشنواره اهمیت دارد و می‌تواند به معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های موسیقی کمک کند.

طی نشست هماهنگی برگزاری سومین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار بوشهر، معلوم شد که اسفند امسال، سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، پس از وقفه‌ای دو ساله در استان بوشهر برگزار می‌شود

امین بانی هوای دوری