یک سیارک، به نام فردی مرکوری نام‌گذاری شد

7 دی 1395 4:04 ب.ظ جهان

فردی مرکوری، یکی از معروف‌ترین خوانندگان قرن بیستم است. موسیقی‌ای که او عرضه می‌کرد، به خصوص در اجراهای زنده، به گفته‌ی اهالی موسیقی راک، شنوندگان را به معنای واقعی دیوانه می‌کرد.

 

مرکوری در سال ۱۹۹۱ درگذشت و امروز بعد از ۲۵ سال سیارک ۱۷۴۷۳ را که در سال مرگ او کشف شده بود، به نامش، نام‌گذاری کردند.

این نام‌گذاری  در ۷۰ امین سالگرد تولد این ستاره انجام شده است.  «برایان می»، گیتاریست گروه «کویین» که مرکوری از اعضای اصلی آن بود، در اجتماعی متشکل از ۱۲۵۰  نفر از طرفداران این گروه راک در «مونترو کازینو» در سوئیس گفت: «این سیارک اکنون با نام سیارک ۱۷۴۷۳ فردی‌مرکوری شناخته می‌شود.»

می‌ این افتخار را تأکیدی بر تأثیر چشمگیر فردی در دنیا دانست. او ادامه داد‌: «این سیارک یک شی تاریک است و در فضا بیشتر به زغال نیم‌سوز شباهت دارد. از زمین تنها با تلسکوپ می‌توان آن را دید و برای همین تا سال ۱۹۹۱ کشف نشد.»

«جوئل پارکر» از موسسه تحقیقاتی «ساوت‌وست» با انتشار یک گواهی‌نامه رسمی با ذکر نام فردی مرکوری گفت:« این نام‌گذاری برای تجلیل از یک خواننده دارای کاریزما است.»

 یک سیارک، به نام فردی مرکوری نام‌گذاری شد

سیارک فردی مرکوری بین مدارهای مریخ و مشتری قرار دارد و حدود دو مایل است. سیارک بعد از یک هفته مراسم یادبود مرکوری در لندن با اجرای می به نام او نام‌گذاری شد.

 یک سیارک، به نام فردی مرکوری نام‌گذاری شد

نام اصلی فردی مرکوری که خانواده او از پارسیان زرتشتی منطقه «گجرات» در غرب هندوستان بودند،«فرخ بلسارا» است. او متولد پنجم سپتامبر ۱۹۴۶ در «زنگبار» در تانزانیا بود. گروه کویین را در ۱۹۷۰ تشکیل داد و تا ۱۹۹۱ که در ۴۵ سالگی درگذشت، خواننده اصلی این گروه بود.

 یک سیارک، به نام فردی مرکوری نام‌گذاری شد

گروه کوئین از مشهورترین گروه‌های موسیقی دنیاست که بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون نسخه از آلبوم‌های آن  به فروش رسیده است.

امین بانی هوای دوری