سیامک جهانگیری،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،,vavmusic

سیامک جهانگیری: آموزش آنلاین موسیقی برای هنرجویان مبتدی چندان خوب نیست

21 اردیبهشت 1399 1:00 ب.ظ ایران

جهانگیری می‌گوید جدا از موضوع موسیقی که باید آموزش داده شود، ما نیاز داریم بدن نوازنده را هم موقع اجرا ببینیم تا توضیحاتی را به او بدهیم و در آموزش آنلاین ممکن است این شیوه جواب ندهد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک : سیامک جهانگیری آهنگساز و نوازنده نی درباره فعالیت این روزهای خود  گفت: این روزها مثل همیشه مشغول نوشتن موزیک هستم و گاهی هم درگیر کار کتاب می‌شوم، ضمن این که کلاس‌های آموزشی خودم را هم به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنم.

این نوازنده در رابطه با خوبی‌ها و بدی‌های آموزش‌ آنلاین عنوان کرد: به نظرم آموزش آنلاین می‌تواند خوب باشد. البته شاید برای هنرجویان مبتدی چندان خوب نباشد ولی از آنجا که من شاگرد مبتدی ندارم و شاگردان من کسانی هستند که مقدمات قضیه را گذرانده‌اند، در سیستم آنلاین وقتی توضیح داده می‌شود برای آن‌ها قابل درک است.

وی با اشاره به اینکه آموزش آنلاین برای کسانی که در مرحله مقدماتی آموزش هستند چندان کارآمد نیست، اظهار داشت: جدا از موضوع موسیقی که باید آموزش داده شود، ما نیاز داریم که بدن نوازنده را هم موقع اجرا ببینیم تا توضیحاتی را به او بدهیم. در آموزش آنلاین ممکن است این شیوه جواب ندهد. در هر صورت سیستم اینترنتی ما هم ممکن است گاهی جواب ندهد و دچار قطعی و یا ضعف شود.

جهانگیری درباره تأثیرگذاری ویروس کرونا بر روی موسیقی گفت: این ویروس روی همه آدم‌ها تأثیر منفی گذاشته است. آدم‌ها وقتی دچار بحران روحی و روانی می‌شوند انرژی لازم برای کار کردن را از دست می‌دهند. به هر حال ما هم در این جامعه زندگی می‌کنیم و وقتی آدم‌های جامعه خوشحال نباشند روی ما هم تأثیر روحی می‌گذارد.

وی ادامه داد: این ویروس لطمه دیگر را به آموزشگاه‌های موسیقی وارد کرده است. برخی از هنرجویان نمی‌توانند در سیستم آموزش آنلاین قرار بگیرند. اگر بخواهیم به لحاظ مادی قضیه را نگاه کنیم، کنسرت‌ها تعطیل است و طبیعتاً این موضوعات تأثیر اقتصادی منفی روی کار ما می‌گذارد.

جهانگیری با اشاره به این که وقتی اقتصاد ضعیف می‌شود، طبیعتاً خانواده‌ها شرکت در کلاس‌های آموزشی را از سبد خانواده خود حذف می‌کنند، بیان کرد: کار آموزش یک کار فرهنگی است و اقتصادی نیست. در آموزش دادن موسیقی قرار است موسیقی را به خانه‌های مردم ببریم. فکر می‌کنم باید کمی همدیگر را حمایت کنیم و با آغوش باز بپذیریم تا بتوانیم این جریان را به نحوی به لحاظ روحی و اقتصادی مدیریت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هر چه زودتر این موضوع در کل دنیا رفع شود و برای همه سلامتی و آرامش وجود داشته باشد تا جامعه‌ای با نشاط‌ بیشتر و فعال‌تر داشته باشیم.

امین بانی هوای دوری