خوانندگان مشهور فوت شده در اثر کرونا,اخبار موسیقی,اخبار موسیقی جهان

شش خواننده مشهور که بر اثر کرونا درگذشتند

20 فروردین 1399 5:21 ق.ظ جهان

شش تن از اهالی مشهور صنعت موسیقی به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ درگذشتند.

 

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،  سایه سنگین ویروس کرونا در اقصی نقاط دنیا احساس می‌شود و تاکنون دامن بسیاری از نام‌های شناخته شده را گرفته که از فوتبال گرفته تا سیاست و دنیای سینما و موسیقی را درگیر خود کرده است.

به گزارش روزیاتو، در ادامه این مطلب نگاهی می‌اندازیم به فهرست اهالی صنعت موسیقی که به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. با ما همراه باشید:

آدام شلسینگر

شلسینگر که از اعضای گروه Fountains of Wayne (یا چشمه های وین) است در تاریخ یکم آوریل امسال و براثر ابتلا به کرونا ویروس جدید در سن ۵۲ سالگی درگذشت. شلسینگر از موزیکدانان حرفه ای و باسابقه بود که چندین بار هم به خاطر آثارش نامزد دریافت جایزه گرمی شد و برای ترانه فیلم کمدی That Thing You Doبه کارگردانی تام هنکس نامزد دریافت گلدن گلوب و اسکار شد.

والاس رونی

این آهنگساز و نوازنده ترومپت که پیشتر برنده جایزه گرمی هم شده در تاریخ ۳۱ مارس به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ در سن ۵۹ سالگی درگذشت. او در حالی که تنها ۱۲ سال داشت وارد حرفه موسیقی شد و بعدها با مایلز دیویس افسانه ای ترومپت نواخت.

جو دیفی

جو دیفی در سبک موسیقی کانتری فعالیت می کرد و در ۲۹ مارس امسال و در حالی که ۶۱ سال داشت به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ جانش را از دست داد. او در طول دوران فعالیتش به خاطر هیت هایی نظیر Bigger Than The Beatles، Third Rock From the Sun و Home و بسیاری آهنگ های دیگر به شهرت رسید. دیفی که جوایزی نظیر امی و CMA Award را در کارنامه اش دارد ترانه هایی را هم برای هنرمندان دیگری نظیر تیم مک گرو نوشته است.

آلن مریل

این ترانه سرا و خواننده که بیشتر به خاطر مشارکتش در نوشتن متن ترانه I Love Rock ‘N’ Roll شناخته می شود در تاریخ ۲۹ مارس امسال به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ در سن ۶۹ سالگی درگذشت. دخترش در پست فیسبوکی خود تایید کرد که کرونا ویروس عامل درگذشتش بوده است. او در طول دوران حیاتش گروه موسیقی Arrows را در سال ۱۹۷۴ میلادی تشکیل داد و بعدها به گروه Runner ملحق شد. مریل چندین آلبوم سولو هم از خود به جای گذاشته و با موسیقیدان های مشهوری نظیر میت لوف و Rick Derringer سابقه همکاری دارد.

مانو دیبانگو

این موسیقیدان تاثیرگذار در تاریخ ۲۴ مارس امسال و در سن ۸۶ سالگی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در فرانسه درگذشت. دیبانگو بیشتر به خاطر تلفیق سبک موسیقی فانک با ریتم های آفریقایی شهرت دارد و در سال ۱۹۷۲ به خاطر موزیک Soul Makossa در سراسر دنیا به شهرت رسید.

دی جی بلک اِن میلد

نام اصلی این دی جی اهل نیواورلئان آمریکا لولیور استروک جونیور است. او در ۱۹ مارس امسال و بعد از آنکه به کووید ۱۹ مبتلا شد در سن ۴۴ سالگی درگذشت.

امین بانی هوای دوری