محمد رضا شجریان ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

شهرداری تهران مصوبه نامگذاری خیابان استاد شجریان را اجرایی کند

12 آذر 1399 2:47 ب.ظ ایران

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بر اجرای مصوب نامگذاری معبری به نام زنده یادمحمد رضا شجریان تاکید و از شهردار تهران خواست پس از یک سال این مصوبه را اجرایی کند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، در جلسه امروز شورای شهر تهران ،با اشاره به عدم اجرای برخی مصوبات شورای شهر تهران توسط شهرداری به مصوبه اجرا نشده نام گذاری معبری به نام محمد رضا شجریان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در خصوص اجرای قانون در حوزه شهرداری تهران وجود دارد، آن است که شورای اسلامی شهر تهران با تمام تلاش و کار کارشناسی و پیگیری، زحمت تهیه طرح ها و لوایح را متحمل شده و نهایتا مصوبه ای جهت اجرا ابلاغ میشود، اما متأسفانه شهرداری تهران نسبت به اجرای این مصوبات بی توجهی میکند؛ به طوریکه مصوبات شورای اسلامی شهر تهران پس از گذشت حدود یک سال همچنان ابلاغ نمیشود.

او با تبریک سالروز تصویب قانون اساسی گفت: در واقع یکی از افتخارات بسیار قابل اعتنا و ارزشمندی که جمهوری اسلامی همیشه به آن مفتخر بود این نکته است که درکمتر از پنجاه روز نوع حکومت رو با انقلاب شکوهمندی که داشتیم، ولی به رای و نظر مردم احترام گذاشته شد و در یک رفراندم اکثریت مطلق ملت ایران به آن رای دادند.

وی ادامه داد: اما این افتخار ادامه پیدا کرد و با انتخاب اعضای مجلس خبرگان، قانون اساسی توسط رای مستقیم مردم و در کمتر از شش ماه بعد از پیروزی انقلاب تدوین و نهایتا تصویب قانون اساسی درکمتر از دوماه و در چنین روزی یعنی دوازدهم آذر ماه در سال 58 رای و رفراندوم مردم به قانون اساسی داده شده و این افتخار بعنوان یک سند ماندگار انقلاب اسلامی برجای ماند.

حق شناس افزود: با این حال یکی از بزرگترین مظلومان تاریخ انقلاب اسلامی متاسفانه قانون اساسی است. قانون اساسی مانند قرآنی شده که بر طاقچه گذاشته می شود و به هنگام عروسی و عزا از آن یاد می کنیم. قانون اساسی در این روزها کمتر مورد توجه تصمیم گیران و تصمیم سازان و کسانی هست که این امانت بزرگ به آنان سپرده شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از مشکلاتی که در خصوص اجرای قانون در حوزه شهرداری تهران وجود دارد، آن است که شورای اسلامی شهر تهران با تمام تلاش و کار کارشناسی و پیگیری، زحمت تهیه طرح ها و لوایح را متحمل شده و نهایتا مصوبه ای جهت اجرا ابلاغ م یشود، اما متأسفانه شهرداری تهران نسبت به اجرای این مصوبات بی توجهی می کند؛ به طوریکه مصوبات شورای اسلامی شهر تهران پس از گذشت حدود یک سال همچنان ابلاغ نمی شود. به عنوان نمونه مصوبه ای درتاریخ 27/1/98 به شماره ابلاغی 89-2510 تصویب میشود و رئیس شورا در تاریخ 19/ 07/ 99 مجددا مصوبه را ابلاغ کرده اما شهرداری تهران تا به امروز آن را اجرا نکرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران بیان کرد:این سوال از ریاست شورای اسلامی شهر تهران و نیز شهردار تهران مطرح است که نقش ما اعضای شورا که در این جایگاه حضور داریم و با تلاش مصوبه ای را که مطالبه میلیونها ایرانی است را ابلاغ می کنیم اما به تشخیص آقای شهردار این مصوبه اجرا نمیشود، چیست؟این موضوع باید روشن شود که با وجود پیگیری های فراوان و نیز صحبت تلفنی آقای هاشمی با شهردار محترم جهت اجرای مصوبه ابلاغ شده، چه اقدامی باید صورت گیرد که مشکل عدم تمکین در این حوزه تعیین تکلیف شود؟

حق شناس در خاتمه افزود: من از ریاست شورای اسلامی شهر تهران و نیز شهردار تهران میخواهم که در خصوص وظیفه شهرداری در قبال اجرای مصوبات شورا و نیز مهلت اجرای این مصوبات، توضیح ارائه دهند.

قسمت نظرات غیر فعال میباشد
تبلیغات

امین بانی هوای دوری