ارکستر سمفونیک تهران، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

صحبت‌های ابراهیم لطفی درباره تشکیل شورای ارکستر سمفونیک تهران

26 مهر 1399 12:48 ق.ظ ایران

عضو شورای ارکستر سمفونیک تهران می‌گوید این شورا تخصصی و هنری است و با مسائل غیر از آن کاری ندارد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، بنیاد رودکی این هفته اعلام کرد با هدف واگذاری امور تخصصی به اهل فن و ارتقای سطح ارکستر سمفونیک تهران با دعوت از استادان برجسته و صاحب‌نظر، یک شورا تشکیل داده است.

محمدسعید شریفیان، هوشنگ کامکار، نادر مشایخی، کیاوش صاحب‌نسق و ابراهیم لطفی اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند که به‌منظور نظام‌مند شدن مقررات و ضوابط حاکم بر ارکستر، آئین‌نامه ارکستر را بازنگری و تدوین می‌کند.

ابراهیم لطفی رهبر ارکستر و نوازنده و مدرس درباره حضورش به‌عنوان عضو شورای ارکستر سمفونیک تهران به هنرآنلاین گفت: شورایی که الآن تشکیل شده، تخصصی و هنری است. یعنی ما با مسائل غیر از آن کاری نداریم.

 

او ادامه داد: هنوز اول راه هستیم و تصمیمات خاصی گرفته نشده است. شورا فعلاً به نتیجه رسیده که از رهبر مهمان استفاده کند. مسئله دیگری که ممکن است در دستور کار باشد بحث اساسنامه‌هایی است که از قبل تصویب شده‌اند و ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشند.

این نوازنده در پایان با اشاره به این که قرار است در این شورا روی رپرتوار هم فکر شود، خاطرنشان کرد: این شورا نوپا است و به‌تازگی تشکیل شده است. ما راه زیادی داریم و امیدواریم برای پیشرفت ارکستر سمفونیک تصمیمات خوبی بگیریم.

امین بانی هوای دوری