التون جان، رولینگ استون، لایونل ریچی، سیا، کورتنی لاو، پرل جم، سیا، لینکین پارک، اروسمیث ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی جهان ،واوموزیک،vavmusic

صدای اعتراض بزرگان موسیقی درآمد

9 مرداد 1399 10:56 ق.ظ جهان

 التون جان، رولینگ استون، لایونل ریچی، سیا، کورتنی لاو، پرل جم، سیا، لینکین پارک، اروسمیث و ده‌ها خواننده و گروه موسیقی سرشناس دیگر در نامه‌ای سرگشاده در قالب «اتحادیه حقوق هنرمندان» خطاب به سیاسیون آمریکا، خواستار توقف استفاده بی‌اجازه از آثار آنان برای مقاصد سیاسی شدند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، در این نامه که خطاب به دو حزب سیاسی اصلی آمریکا، یعنی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها و اعضای کنگره و مجلس سنای این کشور نوشته شده، آمده است: هیچ سیاستمداری از اینکه آرتیستی مجبور شود در ملاعام او را مورد نکوهش قرار دهد، منفعت نمی‌برد، اما با این حال ماجرای استفاده بی‌اجازه از آثار موسیقیایی این هنرمندان باعث شده تا این افراد، حتی آن‌ها که تاکنون به سیاست کاری نداشته‌اند، مجبور به اتخاذ موضع و اعلام مخالفت خود با این رفتار اشتباه شوند. بدانید که در شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی جامعه، این سیاستمداران هستند که در نهایت در سویه اشتباه این قائله قرار می‌گیرند.

از دیگر هنرمندان و گروه‌های موسیقی امضاکننده این نامه اعتراضی می‌توان به گرین‌دی، R.E.M، شریل کرو، تی بون برنت، بنیاد کرت کوبین و الویس کاستلو اشاره کرد.

تد کالو دبیر اتحادیه حقوق هنرمندان در این باره گفت: این موضوع معضلی بود که در دوره‌های انتخاباتی پیشین نیز وجود داشت، اما دامنه آن در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری آمریکا چنان زیاد شده است که توجه ما را به خودش جلب کرد. در زمانه‌ای که آمریکایی‌ها برای احقاق حقوق و مطالبات خود از سیاستمداران و موسسات بزرگ گرد هم جمع می‌شوند، تحمل این رفتار امکان‌پذیر نیست. ما احساس می‌کنیم وقت آن رسیده است که جلوی این مشکل بایستیم و بگوییم اول درخواست کرده و مجوز دریافت کنید.

در هفته‌های گذشته استفاده از آهنگ‌های گوناگون در کمپین‌ها و گردهمایی‌های انتخابی صدای بسیاری از هنرمندان را درآورده است تا جایی که گروه رولینگ‌استون خواهان بازنگری قوانین و ضرورت دریافت مجوز ویژه برای استفاده سیاسی از آهنگ‌هایش شده است و نیل یانگ، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را برای استفاده بی‌مجوز از آثارش تهدید به شکایت کرده است.

امین بانی هوای دوری