عذرخواهی حسین علیزاده از خانواده پورمیامین

21 بهمن 1395 6:47 ق.ظ ایران

حسین علیزاده ضمن ابراز همدردی با خانواده شاهرخ پورمیامین ، از مادر آن مرحوم عذرخواهی کرد.

حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده برجسته تار در خصوص اتفاقات پیش آمده برای مزار «شاهرخ پورمیامین» ضمن ابراز تاثر از این اتفاق و همدردی با خانواده این هنرمند گفت: متاسفانه من شب گذشته بعد از مراسم ختم برادرم متوجه این اتفاق شدم که قطعا موضوع خوشایندی نیست. در درجه اول باید بگویم که برای من حسن یا شاهرخ هیچ فرقی نمی کنند. هر دو برادر من هستند و اتفاقا هر وقت بر سر آن مزار بروم ،هم به مزار شاهرخ می روم و هم مزار حسن.

وی ادامه داد: من بسیار بسیار متاسفم از این اشتباهی که رخ داده اما با این پیوندی که از نظر همدردی شکل گرفت، یک نفر دیگر به برادرهایم اضافه شد. فرق نمی کند برادران من در قید حیات باشند یا نباشند ولی شاهرخ هم برادر من است .

این هنرمند افزود: ما شاید در یک اشتباه اداری گیر کردیم که این اتفاق افتاده و قطعا همه کسانی که این مکان را برای ما تهیه کردند هم هیچ قصدی نداشتند بالاخره یک زمانی اشتباهی پیش می آید.

اما شاید تنها اشتباه این بوده که باید این خانواده محترم را درجریان قرار می دادند و مطلع می کردند که همسایه بعدی شان چه کسی است و شاید ما مهمان ناخوانده باشیم .

وی بیان داشت:این موضوع برای ما به یک شکل مساوی اتفاق افتاده و قطعا هیچ قصدی از هیچ طرف حتی از سوی مسئولین نبوده چرا که خود مسئولین این جریان هم حسن نیت داشتند که ما را در آن مکان جا دادند . این یک اتفاق سهوی است که باید همه گذشت کنیم و این مسئله را به یک مسیر عشق و دوستی و یاد عزیزانمان سوق دهیم.

علیزاده ضمن ابراز تاثر از اتفاق پیش آمده گفت:من دست مادر شاهرخ را می بوسم که اگر خدایی نکرده با رفتن بر مزار پسرش آزرده شده. برای من قلبا مهمتر از حسن برادرم، مادر شاهرخ است .دستش را می بوسم و از او عذر می خواهم.

این موسیقیدان در خصوص اطلاع از مکان خاکسپاری پیکر برادرش و انجام مراحل اداری گفت: وقتی قرار است کسی جایی دفن شوند مگر می شود مراحل اداری طی نشود؟ و آیا امکان دارد شما بتوانید کسی را بدون اجازه دفن کنید؟ وقتی مزاری حفاری و آماده شده یعنی همه مراحل را طی کرده .ما از قوانین قبرهای طبقاتی و اینکه چه مراحلی دارد و با چه کسایی باید صحبت شود خبر نداریم اما همه مراحل از طریق کسانی که ذیربط هستند و مسئولیت دارند انجام شده است.

علیزاده ادامه داد: من توصیه می کنم که به هیچ وجه به حاشیه وارد نشویم چرا که یک اشتباهی شده و آن هم اشتباهی نیست که از طریق خانواده پورمیامین یا علیزاده افتاده باشد.

وی افزود: با پیگیری این موضوع به ما گفتند که به خانواده عزیز شاهرخ برای چنین اقدامی خبر دادند ولی مادر عزیزمان وقتی سر مزار رفتند و خبر نداشتند دیگر به این مسئله کاری نداریم که چه مراحلی طی شده .من فکر کنم اینجا مودت و دوستی مطرح می شود.

حسین علیزاده با بیان اینکه مادر برای من واژه مقدسی است، اظهار داشت: تنها مسئله ام در این جریان حس مادر شاهرخ است و من دوست ندارم ایشان در این مسئله صدمه روحی ببینند.ما و خانواده شاهرخ مثل همسایه هایی هستیم که سالیان درازی باید همدیگر را ببینیم و هر موقع به سر این مزار می رویم باید برای عزیزان از دست رفتمان دعا کنیم .

این موسیقیدان در خاتمه خاطر نشان کرد: در این اتفاق هیچ کسی قصدی نداشته و منم که هم اکنون برادرم را آنجا به خاک سپردم، صبر می کنم و منتظر همسایه سوم می مانم که نهایتا مزار یادبوی را بسازیم برای همه این عزیزانی که آنجا هستند و بیاییم با هم فضای دوستانه و عاشقانه ایجاد کنیم و همیشه برای عزیزانمان مشترکا دعا کنیم.

گفتنی است روز گذشته خانواده شاهرخ پورمیامین نوازنده جوان با مراجعه به مزار او متوجه برداشته شدن سنگ مزار شاهرخ بدون اجازه خانواده اش شده اند که این اتفاق آزرده خاطری را برای خانواده و خصوصا مادر این هنرمند به همراه داشته است. برادر شاهرخ روز گذشته به صورت رسانه ای به این اتفاق واکنش نشان داد و این در حالی است که «حسن علیزاده» (برادر حسین علیزاده، فیلمساز و منتقد سینمایی) فردی است که در روزهای گذشته در محل طبقه فوقانی مزار شاهرخ پورمیامین در قطعه نام آوران به خاک سپرده شده است.

امین بانی هوای دوری