علی‌اکبر قربانی، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

علی‌اکبر قربانی و دو کتاب جدید در حوزه ارکستراسیون و پیانو

28 مرداد 1399 11:22 ق.ظ ایران

قربانی این روزها روی جلد دوم کتاب “ارکستراسیون به زبان ساده” کار می‌کند و یک کتاب دیگر شامل مجموعه قطعات خود برای پیانو و پیانو و آواز در دست انتشار دارد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،  علی‌اکبر قربانی آهنگساز و رهبر ارکستر، نویسنده کتاب “ارکستراسیون به زبان ساده” است که جلد اول آن با عنوان “سازهای زهی” در 1396 توسط نشر هم‌آواز به بازار آمد.

قربانی که این روزها روی جلد دوم کتاب خود کار می‌کند، دراین‌باره  گفت: زمانی که کتاب “ارکستراسیون به زبان ساده” منتشر شد، دانشجویان رشته آهنگسازی استقبال بسیار خوبی از آن داشتند و اکنون خیلی از آن‌ها از جلد اول کتاب به‌عنوان رشته درسی‌ ارکستراسیون استفاده می‌کنند. در حال حاضر مشغول تألیف جلد دوم هستم. امیدوارم کتاب جدید نیز همین ویژگی را داشته باشد و برای هنرجویان مفید باشد.

او ادامه داد: کتاب دیگری نیز در دست انتشار دارم که شامل مجموعه قطعات خودم برای پیانو و پیانو و آواز است.

این کتاب احتمالاً حدود یک ماه دیگر به مرحله چاپ می‌رسد و در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد. هر دو کتاب مانند کتاب اول توسط انتشارات هم‌آواز با مدیریت مجید سیانکی منتشر خواهد شد.

قربانی با اشاره به این که با توجه به شیوع ویروس کرونا و این که نمی‌توان به‌صورت عملی فعالیت آنچنانی داشت، بخش زیادی از وقت او به تدریس آنلاین اختصاص دارد، توضیح داد: کیفیت تدریس آنلاین نسبت به تدریس حضوری پایین‌تر است و تعاملی که باید، بین استاد و هنرجو باشد، وجود ندارد. در استفاده از مثال‌ها یا گوش کردن نمونه‌های صوتی مشکلاتی هست. به هر ترتیب چاره‌ای نیست و با توجه به شرایط کرونا، باید با همین شرایط ادامه دهیم. امیدوارم اوضاع بهتر شود تا بتوانیم کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

او در پایان گفت: این روزها بخشی از برنامه‌های من تدریس و بخش دیگر تألیف کتاب‌ است و به دلیل این که در حال حاضر امکان اجرای زنده نیست، قطعه‌ جدید نیز در دست ساخت ندارم.

امین بانی هوای دوری