علی قمصری ، اخبار موسیقی ، اخبار موسیقی ایران ، واوموزیک،vavmusic

علی قمصری داور لیگ جهانی نوازندگی تار شد

21 اسفند 1398 1:45 ب.ظ ایران

لیگ نوازندگی تار به صورت غیر حضوری و با داوری علی قمصری برگزار می شود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک  به نقل از گروه خبری وبسایت لیگ جهانی موسیقی، این شرکت به عنوان یک شبکه اجتماعی در حوزه موسیقی، اولین لیگ نوازندگی تار را به داوری علی قمصری برگزار می کند. پدرام بهاآبادی، بنیانگذار و مدیر عامل لیگ جهانی موسیقی، اعلام کرد با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران و خانه نشینی جمعی از هنرجویان موسیقی، تصمیم بر آن شد که لیگ نوازندگی تار زودتر از موعود برای همراهی با هنردوستان برگزار شود.

این طرح نوپا در حوزه موسیقی که با هدف ایجاد انگیزه در بین هنرجویان موسیقی در حال اجراست، تاکنون سه لیگ خوانندگی پاپ ایرانی، لیگ نوازندگی کمانچه و لیگ نوازندگی سنتور را پشت سر گذاشته است.

 

 

وی افزود: همچنین براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، لیگ های آواز سنتی ایرانی و نوازندگی تمبک به زودی در این وبسایت برگزار می شود.

علی قمصری، که تاکنون همکاری های مشترکی با خوانندگانی همچون همایون شجریان و علیرضا قربانی داشته است، با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: فکر می کنم رویداد جالبی برای نوازندگی باشد. به ویژه اینکه در شرایط خاص فعلی به صورت حضوری نیست. شرکت در آن رایگان است و در آن بر خلاف بیشتر جشنواره ها به یک اتفاق ادامه دار فکر شده و تنها به یک تقدیر در اختتامیه بسنده نمی کند. شرکت کننده در تجربه ای لیگ مانند خود را محک می زند و در فضای رقابتی سالمی قرار می گیرد. از برگزار کنندگانش تشکر می کنم که با پذیرفتن شرط حضورم برای داوری مبنی بر عدم دریافت وجه ضمانت از شرکت کننده ها ثابت کردند که اهدافی هنری دارند. این پروژه برای من هیچ منفعت مالی ندارد اما سرشار است از برکت معنوی. خدا مرا برای رای دادن بر طبق عدالت و شایسته سالاری کمک کند و امیدوارم وقایعی که در نوجوانی شاهدش بودم ، در این پروژه برای نوجوان و جوان دیگری اتفاق نیفتد.نکات مهم جوایز در این لیگ به نظر من درکنار بخش نقدی ، برندینگ ، رزومه و پذیرفته شدن در یک ارکستر بسیار مهم است که احتمالا با توجه به خروجی این لیگ ارکستر جالبی خواهد شد.

بهاآبادی در حضور علی قمصری افزود: ما از برگزاری لیگ ها هیچ منفعت مالی مستقیمی نخواهیم برد و اگر داوران لیگ ها، هزینه ای بابت داوری درخواست نکنند، با کمال احترام لیگ ها به صورت رایگان برگزار خواهد شد و ما مسئول پرداخت جوایز از محل صندوق لیگ جهانی موسیقی هستیم.

وی همچنین از تمامی خبرنگاران و اهالی رسانه دعوت کرد برای روشن شدن تمامی جوانب لیگ ها می توانند به اطلاعات لیگ دسترسی آزاد داشته باشند و خود را مسئول پاسخگویی به افکار عمومی در هنر حساس موسیقی دانست.

برای شرکت در لیگ جهانی موسیقی، کافی است با مراجعه به وبسایت www.musicworldleague.com در لیگ های مورد نظر خود ثبت نام کنید. لیگ های موجود در لیگ جهانی موسیقی رایگان می باشد و هزینه ای بابت شرکت از شرکت کنندگان دریافت نمی شود.

لیگ جهانی موسیقی در رشته های تخصصی موسیقی، رقابت آنلاین برگزار می کند. این رقابت ها شش هفته به طول می انجامد و به صورت حذفی نمی باشند که از ویژگی آن می باشد. همچنین با توجه به اینکه شرکت کنندگان تکلیف های یکسانی را ارسال می کنند، یک رقابت آکادمیک شکل می گیرد که داور می تواند عادلانه بین شرکت کنندگان قضاوت کند. لیگ نوازندگی تار از تاریخ 16 اسفند تا 25 اسفند برای ثبت نام باز می باشد و از تاریخ 26 اسفندماه، رقابت ها به صورت رسمی شروع می شوند. این رقابت ها که در پنج هفته رقابتی و یک هفته استراحت برگزار می شود شامل آثاری از اساتید محمدرضا لطفی، هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، جلیل شهناز و علینقی وزیری می باشد.

امین بانی هوای دوری