فروش دستگاه موسیقی خواننده معروف انگلیسی به قیمت ۳۲۰ هزار دلار

29 اسفند 1395 6:27 ق.ظ جهان

«دیوید رابرت جونز» که با نام «دیوید بویی» شناخته می‌شود موسیقی‌دان، خواننده، تهیه کننده، آهنگساز، نقاش و بازیگر مشهور انگلیسی است که دهم ژانویه ۲۰۱۶ از دنیا رفت و طی پنج دهه فعالیت حرفه‌ای خود یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های عرصه موسیقی محسوب می‌شد و در یک حراجی، دستگاه اختصاصی او مخصوص تولید و پخش موسیقی با مارک «برایانوِگا» با قیمت ۳۲۰ هزار دلار فروخته شد.

 

 

 

دستگاه مذکور سال ۱۹۶۶ میلادی توسط دو طراح ایتالیایی با نام‌های «پیِر جاکومو» و «آشیل کاستیلیونی» ساخته شده بود. شکل ظاهری کنسول «برایانوِگا» به گونه‌ای بود که دو اسپیکر را در قسمت فوقانی شامل می‌شد و سیستم پخش صدا هم در زیر اسپیکرها قرار داشت تا آنها در کنار هم یک معکب چوبی را تشکیل دهند. در قسمت اصلی این دستگاه نیمه‌اتوماتیک پیچ‌های مخصوص کنترل و تنظیم پخش صدا قرار داشت که کار را برای افراد آسان می‌کرد. این اسپیکرها به گونه‌ای طراحی شده بودند که می‌توانستند از قسمت فوقانی جدا شوند و به صورت افقی در دو طرف بخش اصلی پخش صدا قرار بگیرند. همچنین این امکان فراهم شده بود تا اسپیکرها از بدنه اصلی جدا شوند و در نقطه دلخواه قرار بگیرند تا از طریق سیم مربوطه صدا در آنها پخش شود.

دستگاه ویژه‌ «دیوید بویی» رنگ سفید داشت و دیگر مدل‌ها یک روکش چوبی را شامل می‌شد. این دستگاه دو بخش چرخشی نیمه‌اتوماتیک برای پخش صداهای ضبط شده را شامل می‌شد و البته به عنوان گیرنده رادیویی هم مورد استفاده قرار می‌گرفت. زمانی که قرار بود از دستگاه استفاده نشود اسپیکرها می‌توانستند به طور کامل جدا شوند تا نگهداری آنها آسان شود. پایه اصلی دستگاه از جنس آلومینیوم ساخته شده بود و زیر آن چرخ‌های کوچکی تعبیه شده بود تا حمل آن آسان شود.

شخصی که این دستگاه را در حراجی فروخته است ادعا می‌کند صاحب قبلی به ندرت از آن استفاده می‌کرد و به همین خاطر دستگاه در شرایط بسیار خوبی به ‌سر می‌برد.

 

 

 

 

 

امین بانی هوای دوری