فستیوال آرتمیس لغو شد / هنرمندان و مسئولین در مبارزه هستند

24 شهریور 1396 4:10 ب.ظ ایران

فستیوال آرتمیس که در محاورت دریاچه چیتگر برگزار می‌شد و ۱۴ اجرای آن باقیمانده بود؛ با فشار شهرداری لغو شد.مهران فرهادی درباره علت لغو این فستیوال گفت: ما مدت‌ها برای انجام کارهای مجوز و برگزاری این فستیوال تلاش کردیم. اینجا یک بیابان بود که با زحمات شبانه‌روزی همکارانمان تبدیل به سالنی با ظرفیت نزدیک به سه هزار نفر شد. هرچند وزارت ارشاد حمایت صد درصدی از ما داشت اما متاسفانه بعد از تمام مخالفت هایی که همه مراجع انجام می دهند این قصه به شهرداری هم رسیده است.

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک او ادامه داد: موضوع ظاهرا ساده ولی پیچیده ای است. متاسفانه مسئولان شهرداری اعلام کردند محلی که به عنوان مکان اجرا استفاده می‌کنیم باید ظرف ۲۴ ساعت جمع کنیم و اجازه فعالیت نداریم. با وجود اینکه ما تلاش کردیم در محرم و سفر هم برنامه های مذهبی و خاص هم طراحی کنیم متاسفانه با یک سردرگمی رو به رو شدیم.

مدیر برگزاری فستیوال آرتمیس همچنین توضیح داد: مسئولان شهرداری هیچ دلیل منطقی برای این کار نداشتند و فقط اعلام کردند زمان ما برای برگزاری این فستیوال تمام شده است. تلاش ما این است که بعد از ماه محرم و سفر اتفاقات تازه‌ای را رقم بزنیم و حتی اگر رایزنی‌هایمان برای برگزاری فستیوال در مکان فعلی به نتیجه نرسد یکی از سالن های شهر تهران را برای اجرا انتخاب خواهیم کرد.

او درپایان گفت: این روزها تلاش شبانه روزی هنرمندان مدام تبدیل به شکست می‌انجامد و به نظر می‌رسد هنرمندان در یک مبارزه با نهادهای مختلف هستند. از تمامی کارهایی که برای برگزاری این فستیوال انجام دادیم تنها خستگی آن به تنمان ماند. ما از طریق سایت بلیت فروشی تلاش میکنیم در کمترین زمان هزینه بلیت‌ها به مخاطبان بازگشت داده شود.

امین بانی هوای دوری