رضا علی‌آبادی ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

قطعه «شوق وصل» منتشر شد

27 آبان 1399 12:37 ق.ظ ایران

قطعۀ «شوق وصل» اثر سیدخلیل عالی‌نژاد به مناسبت سالگرد ایشان با تنظیم مصباح قمصری و نوازندگی رضا علی‌آبادی به بازار موسیقی راه یافت.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، قطعه «شوق وصل» اثری ست از زنده یاد سید خلیل عالی نژاد که همزمان به سالگرد درگذشت وی منتشر شده است.

رضا علی‌آبادی در این خصوص توضیح داد: در این قطعه مصباح قمصری علاوه بر تنظیم قطعه نوازندگی بم‌کمان و همچنین ضبط و میکس اثر را برعهده داشته است. اجرای تنبور برعهدۀ اینجانب و آرین رضایی نوازنده دف بوده است.

وی افزود: امسال سال پرکاری را به همراه مصباح قمصری در ژانرهای مختلف پشت سر گذاشته‌ام که به‌زودی حاصل این همکاری‌ها منتشر خواهد شد.
علی‌آبادی در خصوص این اثر عنوان کرد: به‌دلیل علاقۀ قلبی هر دوی ما به استاد عالی‌نژاد تصمیم به بازنواری یکی از قطعات ایشان کردیم. مصباح قمصری با تنظیم خاص خودش این اثر را بسیار متفاوت کرده است. با اجرای این قطعه خواستیم ارادت قلبی خود را نسبت به استاد عالی‌نژاد ابراز کنیم.

رضا علی‌آبادی، متولد ۱۳۶۶ و دارای مدرک کارشناسی معماری و موسیقی است. وی آهنگساز و نوازندۀ تنبور و تار و همچنین مؤلف کتاب «مقام‌های باستانی تنبور»، «چهل تمرین انگشت‌گذاری»، «از نظم تا مقام»، مجموعۀ «نظم‌های تنبور۱، ۲، ۳» مؤسسۀ فرهنگی‌ـ هنری ماهور، «فرم‌های بی‌پایان» انجمن موسیق ایران، و «تنیده در صدا» از نشر جوان است. از فعالیت‌های او می‌توان به برگزاری چندین کنسرت بداهه‌نوازی به‌صورت دونوازی یا چندنوازی در تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، کاخ سعدآباد و همچنین سرپرستی و آهنگسازی گروه «جامی» نام برد.

امین بانی هوای دوری