اخبار موسیقی ٬ اخبار موسیقی ایران ٬ واوموزیک ٬ vavmusic

«ماه، صدا، سنتور» شنیدنی شد

11 شهریور 1399 2:48 ب.ظ اخبار موسیقی

«ماه، صدا، سنتور» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در فرآیند فروش محصولات موسیقی ایران است که در قالب سه مجموعه «ابوعطا»، «بیات ترک- افشاری» و «اصفهان» با هنرمندی پدرام جواد زاده و نوید توسلی پیش روی شنوندگان قرار گرفت.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک «او»، «من» و «تو» آثار مجموعه «ابوعطا»، «خیال»، «آغاز»، «عبور»، «رهایی»، «نقش»، «شورش» آثار مجموعه «بیات ترک- افشاری»، «از میان سکوت»، «رویای رها- بر اساس ملودی محلی»، «نجوای یک فریاد»، «بادهای سرد خاطره»، «در آغوش تنهایی»، «قاب خالی از خیال»، «واپسین باران»، «درهیاهوی رفتن مدام» آثار مجموعه «اصفهان» آلبوم «ماه، صدا، سنتور» هستند.

پدرام جوادزاده و نوید توسلی در توضیح این آلبوم نوشته‌اند: «ماه، صدا، سنتور» نتیجه همراهی و دوستی پانزده ساله ماست که در صدا و به زبان سنتور بیان شده است. تارش تنیده در همنشینی است و پودش، اشتراکی است در عین تفاوت. شادی بهترین تعبیر برای این اثر چیدمانی از سه مجموعه متفاوت تک نوازی سنتور است.

در روزگاری که جامعه ما عموماً فاقد حوصله کافی برای شنیدن موسیقی‌های جریان‌های مستقل هنری است، ارائه تنوع شنیداری در یک آلبوم تک نوازی، ظرفیتی است تا با گردآمدن دیدگاه‌های مختلف موسیقایی که از منظر زیبایی شناسی در عین تفاوت، دارای هارمونی و ارتباط مبنایی با یکدیگرند- در کنار هم، بتوان مخاطب را با سلایق و ژانرهای مختلف یک جهان بینی هنری همراه نمود.

سعی ما در این مجموعه خلق موسیقی به نحوی بوده است که از یک سو استقلال در هویت و امضای شخصی موسیقی‌مان را حفظ کنیم و از سوی دیگر در کنار هم به خلق یک پیکره و یک منظومه واحد نائل آییم.»

آلبوم «ماه، صدا، سنتور» با مجوز شماره ۱۳۹۸/۵۰۷۴ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره واسپاری ۲۷۸۲۳ کتابخانه ملی ایران توسط موسسه «آوای سپندار» با طراحی گرافیک کوروش بیگ پور و صدابرداری حسن خدایی نیا در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

امین بانی هوای دوری