محمد معتمدی

محمد معتمدی با راجر واترز همکاری می‌کند!

10 مهر 1397 12:05 ق.ظ ایران

آلبوم «راهپیمایی طولانی» کاری از برادارن جبران و با صدای راجر واترز و محمد معتمدی منتشر شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، محمد معتمدی یکی از خوانندگان آلبوم The long march (راهپیمایی طولانی) است. او درباره این اثر می‌گوید: این آلبوم متعلق به «تریو جبران» است که اعضایش را برادران فلسطینیِ جبران به نام‌های سمیر، ویسام و عدنان تشکیل می‌دهند. قرار است ۱۲ اکتبر(۲۰ مهر ۱۳۹۷) این آلبوم به صورت رسمی رونمایی شود اما از هم‌اکنون در سایت‌های معتبر موسیقی در سراسر دنیا قابل خریداری است.

معتمدی ادامه می‌دهد: من در این آلبوم یک قطعه خوانده‌ام که نامش The long march است و نام همین قطعه را هم برای آلبوم انتخاب کرده‌اند. برای این قطعه من شعری از اشعار خواجوی کرمانی انتخاب کردم و به صورت آوازی بر روی قطعه‌ای از تریو جبران و در «بیات اصفهان» خواندم.

این خواننده موسیقی ایرانی ادامه می‌دهد: مبنای نامگذاری این آلبوم و قطعه‌هایش اشعار و متون شاعر معروف فلسطینی «محمود درویش» است که این نام‌ها برمبنای اشعار «محمود درویش» انتخاب شده است. در واقع خط ربطِ قطعه‌های این آلبوم، سروده‌های محمود درویش است.

معتمدی درباره جایگاه «محمود درویش» در میان مردم فلسطین می‌گوید: محمود درویش فرد مبارزی بوده و در میان فلسطینیان و حتی در میان یهودیان چهره قابل احترامی است.

همچنین یکی از قطعه‌های این آلبوم با عنوان carry the earth (زمین را حمل کن) را «راجر واترز» خوانده که شعرش از سروده‌های خودِ واترز است. این خواننده که جایگاهی جهانی در موسیقی دارد، این قطعه را به یادِ چهار پسر بچه‌ای ساخته که در سال ۲۰۱۴ در سواحل غزه، توسط رژیم صهیونیستی کشته شدند.

این آلبوم با صدای محمود درویش شروع می‌شود و در قطعه دوم اثری با صدای محمد معتمدی شنیده می‌شود. حبیب مفتاح و یوسف هُبِیش نوازندگان سازهای کوبه‌ای در این آلبوم هستند.

امین بانی هوای دوری