مهدی یغمایی

مهدی یغمایی: برخی خواننده های جدید بیشتر به فکر تجارت هستند تا هنر

6 دی 1397 8:01 ق.ظ ایران

مهدی یغمایی روز سه شنبه، ۴ دی ماه میهمان برنامه ی «تب تاب» بود و در این برنامه از شرایط امروز موسیقی و خواننده های نوظهور گفت.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک در آغاز برنامه، باربد بابایی مجری «تب تاب»، سوالی در خصوص جایگاه یغمایی در موسیقی و این که آیا به حق خود رسیده است پرسید که وی در پاسخ به این سوال گفت: مهم ترین چیز برای من داشتن طرفدارانی است که موسیقی را بفهمند و فقط برای سرگرمی مخاطب کارم نباشند و من به این مهم رسیده ام. حتی اگر جایی از چهارچوب خودم خارج شوم، آن ها به من تذکر می دهند، در برابر هوادارانم انعطاف پذیرم. من هستم، کار می کنم؛ پانزده سال است که وارد این عرصه شده ام اما هفت سال آن را ممنوع الکار بودم و کسی این مسئله را نمی بیند. با این حال من از جایگاه خودم خیلی راضی هستم.

یغمایی همچنین درباره ی کم بودن تعداد کنسرت هایش توضیح داد: من سبک های مختلفی را کار می کنم؛ پاپ، پاپ کلاسیک و موسیقی اصیل. این مسئله گاهی مخاطب من را گیج می کند. من کنسرت می گذارم، اما حاضر نیستم برای پر شدن سالن کنسرت بلیت های چند سانس را رایگان در اختیار ارگان ها قرار بدهم.
مهدی یغمایی با توجه به ظهور خوانندگان جوان و تعدد کنسرت های آن ها در سال های اخیر، اظهار کرد: خواننده بودن، صرفا میکروفن به دست گرفتن نیست. موسیقی ای هنر است که حرفی برای گفتن داشته باشد اما از یک جایی به بعد فقط بحث تجارت است و اکثر خواننده های جدید فقط به بخش تجاری فکر می کنند. آن ها در اختیار تهیه کننده ها هستند و تهیه کننده هم خواننده را در مسیر تجاری بودن هدایت می کند، تعداد تهیه کننده هایی که دغدغه ی هنر را داشته باشد، کم است.

او ادامه داد: آهنگ های جدید تاریخ مصرف دارد و دوره ی آن ها خیلی زود تمام می شود. من نم دانم چرا وزارت ارشاد به بعضی از ترانه ها مجوز می دهد. در ساخت بسیاری از این قطعات جدید، به مخاطبان احترام نمی گذارند و مخاطب هم گاهی مجبور به پذیرفتن آن ها است، به دلیل اینکه با وجود تبلیغات به روش های گوناگون، شرطی می شود. به همین علت بعد از مدتی سلیقه ی مردم تغییر خواهد کرد، بدون این که خودشان متوجه آن باشند.

یغمایی درباره ی علت کم کاری تعدادی از خوانندگان با سابقه و محبوب اظهار کرد: کسانی مثل دکتر اصفهانی، علیرضا عصار، حمید حامی و… سال ها پیش آمدند و مسیری را باز کردند. اما اتفاقی که توقع داشتند رخ نداد، برای همین کنار کشیدند.

مهدی یغمایی که پیش از این تیتراژ ابتدایی برنامه ی پر بیننده «ماه عسل» را در سال ۱۳۹۰ اجرا کرده بود، از تاثیر خواندن تیتراژ در ادامه فعالیت یک خواننده گفت: معمولا خواندن تیتراژ تاثیر خیلی خوبی در شناخته شدن خواننده و شنیده شدن کارش دارد. برای من هم تیتراژ ها، به ویژه تیتراژ برنامه ماه عسل، می توانست خیلی خوب کار کند اما تهیه کننده من در آن زمان، از این مسئله استفاده نکرد و من را متوقف کرد.
در ادامه نیز باربد بابایی درباره زندگی شخصی یغمایی پرسید که وی گفت: خبر جدید این روزهای زندگی شخصی من ازدواج است.

امین بانی هوای دوری