فاضل جمشیدی ،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

می‌خواهیم پیام‌های درست را به نحوی به مردم منتقل کنیم

24 فروردین 1399 6:53 ق.ظ ایران

دبیر پویش #مشاهنر می‌گوید این حرکت در قدم اول نشان داد که حرف هنرمندان رشته‌های مختلف اعم از سینما، تئاتر، موسیقی و غیره با وجود عقاید مختلف یکی شده است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، فاضل جمشیدی خواننده موسیقی سنتی و دبیر کمپین #مشاهنر درباره ایده شکل‌گیری این کمپین  گفت: من طی مذاکره‌ای که قبل از ایام عید نوروز با آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت و درمان داشتم، به ایشان گفتم بیماری کرونا خطرناک است و سیاسیون به‌تنهایی حریف این بیماری نمی‌شوند و هنرمندان هم باید پیام بدهند. از آنجا بود که ایده به وجود آمدن این کمپین شکل گرفت و بلافاصله کار صحبت کردن با یک سری از هنرمندان را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: ابتدا با آقایان کامبیز روشن‌روان، غلامحسین امیرخانی، استاد داوود گنجه‌ای و رضا کیانیان صحبت کردیم و حدود 50 امضاء جمع‌آوری کردیم ولی در ادامه کم‌کم به گرفتن 500 امضاء از هنرمندان نزدیک شدیم.

جمشیدی درباره روندی که این کمپین طی می‌کند توضیح داد: این کمپین در قدم اول نشان داد که حرف هنرمندان رشته‌های مختلف اعم از سینما، تئاتر، موسیقی و غیره با عقاید مختلفی که داشتند یکی شده است. آن‌ها به مردم نامه نوشتند که اگر می‌شود به حرف ما گوش کنید و در خانه‌های خودتان بمانید. ما دوست داریم همان‌طور که هنرمندان با مردم ارتباط برقرار می‌کنند، مردم هم به حرف آن‌ها گوش کنند. درواقع از این طریق می‌خواهیم پیام‌های درست را به نحوی به مردم منتقل کنیم. ما به غیر از ارسال پیام، مردم را به درست‌ترین، سالم‌ترین، مفیدترین و کوتاه‌ترین شیوه سرگرم می‌کنیم.

وی با اشاره به دونوازی اردشیر کامکار و کامبیز گنجه‌ای، درباره فعالیت‌های این کمپین در حوزه موسیقی گفت: ما در ادامه هم شاهد برگزاری چنین فعالیت‌هایی خواهیم بود. مثلاً آقای کیوان ساکت هم یکی از موزیسین‌هایی بودند که به اجرای برنامه پرداختند. آقایان شاهو عندلیبی و هادی منتظری هم کار فرستاده‌اند. ضمن این که تمام خانواده کامکار نیز عضو کمپین پویش #مشاهنر هستند.

دبیر کمپین پویش #مشاهنر در رابطه با دیگر برنامه‌های این کمپین گفت: در یکی دیگر از برنامه‌های این کمپین، آقای داریوش کاردان روزانه با هنرمندان مختلف تماس می‌گیرد و با آن‌ها صحبت می‌کند. درواقع ایشان به‌نوعی یک برنامه “صندلی داغ” تلفنی برگزار می‌کند.

جمشیدی با اشاره به حضورش در برنامه تلویزیونی “به خانه برمی‌گردیم”، بیان کرد: هنرمندان انتقادات زیادی نسبت به عملکرد صداوسیما دارند ولی از آنجا که این روزها بحث سلامت مردم اهمیت بیشتری دارد، در این برنامه حضور پیدا کردیم تا به‌صورت زنده با مردم صحبت کنیم. در این برنامه تاکنون با آقایان علی نصیریان، ایرج راد، پرویز پورحسینی، مجید مظفری، حسام‌الدین سراج و حمیدرضا نوربخش صحبت شده و این کار ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان به‌زودی قرار است با ستاد ملی مبارزه با کرونا جلسه‌ای تشکیل بدهیم و به شکل یک میزگرد با مردم صحبت کنیم.

امین بانی هوای دوری