ناصر وحدتی ،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک ،vavmusic

ناصر وحدتی موسیقی فولکلور گیلکی را به برج میلاد آورد

16 فروردین 1399 6:35 ق.ظ ایران

گروه گیل و آمارد در قالب ویژه‌‌برنامه کنسرت‌های آنلاین به صحنه رفت.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک : جمعه در هشتمین شب ویژه‌برنامه “نوروزخانه”، سالن مرکز همایش‌های برج میلاد میزبان ناصر وحدتی سرپرست، تنظیم‌کننده و خواننده گروه گیل و آمارد بود.

وحدتی پیش از شروع کنسرت درباره این اجرا که به خاطر شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار ‌شد، گفت: من اصلاً توجهی به صندلی‌های خالی ندارم و فکر می‌کنم امشب سه تا چهار میلیون مخاطب، ما را از داخل منازل خود تماشا می‌کنند و به ما انرژی می‌دهند.

خواننده و نوازنده 72 ساله گفت کنسرت‌های او معمولاً دو قسمت دارد؛ قسمت اول به موسیقی نواحی و اصیل گیلانی اختصاص دارد و در قسمت دوم به اجرای آوازهای زنان گیلانی که در شالیزارها می‌خوانند می‌پردازد.

 

او در ادامه اجرای شب گذشته خود را به مردم گیلان تقدیم می‌کرد.

ناصر وحدتی که سال‌هاست با ثبت و ضبط و بازخوانی آوازهای فولکلور گیلکی سعی در احیای این موسیقی دارد، کنسرت آنلاین خود را با یکی از همین قطعه‌ها آغاز کرد و پس از آن به اجرای آهنگ‌ ماندگار شمالی “رعنا” پرداخت. او در ادامه برای مخاطبان خود و به‌ویژه گیلکی‌زبان‌های در خانه، آهنگ ” ناز نوکون تی نازَه قوربان” را اجرا کرد که آهنگی تقریباً آرام بود. پس از آن آهنگ گیلکی شاد “دراز تومان جان” اجرا شد.

“آها بوگو”، “لیلی لیلی”، “گل ریحانی” و “آی سوپوله آی سوپوله” دیگر قطعاتی بودند که وحدتی در این کنسرت به همراه گروه خود اجرا کرد. سعید پورمحمد (کمانچه)، نیما برزگر (تار)، رامبد حسینی (بربت) و بنیامین چاره‌جو (سازهای کوبه‌ای) از دیگر اعضای ‌گروه گیل و آمارد هستند.

کنسرت‌های آنلاین با عنوان “نوروزخانه” از هشت فروردین با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران توسط موسسه فرهنگی جام سبز در برج میلاد و در راستای سیاست‌های عمومی کشور برای افزایش روحیه نشاط در جامعه در ایام شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است. علاقه‌مندان می‌توانند این کنسرت‌ها را به‌صورت آنلاین از طریق سایت www.TVA.IR تماشا کنند.

در ادامه برنامه “نوروخانه”، مهدی یغمایی 16 فروردین، گروه ژوانا (سعد الله نصیری) 17 فروردین، حمید حامی 18 فروردین،، سینا سرلک 19 فروردین، گروه رستاک 20 فروردین و اشوان 21 فروردین‌ماه روی صحنه خواهند رفت.

امین بانی هوای دوری