نامه اعتراضی اهالی موسیقی به رئیس جمهور

11 مرداد 1396 5:08 ب.ظ یادداشت

تعدادی از هنرمندان موسیقی در اعتراض به لغو کنسرت‌ها با حضور در خانه موسیقی نسبت به ماجرای لغو کنسرت های اخیر موسیقی واکنش نشان دادند.

 

 

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک در گردهمایی بزرگ اهالی موسیقی در اعتراض به لغو کنسرت ها که در خانه موسیقی در حال برگزاری است، نامه ای خطاب به دکتر حسن روحانی(ریاست مجهوری اسلامی ایران) به امضا می رسد که مطالبات اهالی موسیقی کشور در آن بیان می گردد. متن این نامه به شرح زیر است:

 

 

 

جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام/ احتراما همانگونه که استحضار دارید بخش عمده ای از جامعه فرهنگی هنری ایران تحت فشار و ظلمی مضاعف قرار گرفته و روز به روز سرمایه های مادی و معنوی آنها تحلیل می رود.
لغوغیر قانونی کنسرتها در سالیان اخیر و اوج گیری این بلیه در زمان دولت یازدهم جانهای شیرین را به لب رسانده ومتاسفانه فریاد و فغان اهالی هنر موسیقی هم راه به جایی نمی برد.

جناب آقای رئیس جمهور
برپایی کنسرت همانند ساختن بنایی رفیع و توسط یک گروه چند ده نفره صورت می پذیرد که لغو آن را می توان به تخریب ساختمانی آماده سکونت تشبیه کرد! آیا قانونگذاربرای فرد یا افرادی که ساختمانی راتخریب می کنند مجازات و تاوانی در نظر نگرفته است؟
آیا بنایی را که پس از اخذ مجوز های لازم و با خون دل های بسیار ساخته می شود می توان خراب کرد و بدون عواقب و بدون هیچگونه پرداخت خسارت کنار نشست و نظاره کرد؟

آقای دکتر روحانی شما از بدو قبول مسئولیت خطیر ریاست جمهوری خوشبختانه از حقوق شهروندی سخن به میان آوردید و از لزوم بهره مندی و دفاع تمامی شهروندان از حقوق حقه ی خودشان صحبت کردید…طرح آن مساله دلگرمی و امیدواری بسیاری بویژه در بین فعالان حوزه موسیقی پدید آورد.حال سوال اینجاست: آیا لغو کنسرت های قانونی مصداق بارز ضایع کردن حقوق شهروندی هنرمندان نیست؟چه کسی پاسخگوی تضییع حقوق بر باد رفته ی این عزیزان است؟

جناب آقای روحانی اکثریت قابل توجه مردم ایران و بویژه اکثریت قاطع اهالی فرهنگ …و هنرمندان ایران در انتخابات به جنابعالی رای دادند چرا که به راه و دیدگاه فرهنگی شما باور داشتند و شما مشاهده کردید و دیدید که چگونه قاطبه هنرمندان در صحنه حاضر شدند و جانانه از انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور حمایت کردند و اینک این هنرمندان پاکباخته نیازمند حمایت شما هستند.
هنرمندان و اهالی موسیقی هیچگاه افزون طلب نبوده و نیستند،آنها مطالبه زیادی ندارند؛هنرمندان عرصه موسیقی فقط می خواهند موانع فعالیت قانونی آنها برچیده شود؛ آیا این خواسته زیادی است؟!

هنرمندان و اعضای خانه موسیقی خواسته های به حق خود را بدین شرح اعلام می دارد:

1- در آستانه تشکیل دولت دوازدهم ما هنرمندان موسیقی تقاضا داریم برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی آگاه،شجاع و مدافع حقوق هنرمندان را که دلسوز فرهنگ و هنر ملی ایران باشد انتخاب نمائید تا به تبع آن، مدیران کل ارشاد در شهرها و استان های کشوربه سادگی و به سرعت تسلیم گروه های فشار و مخالفان فرهنگ و هنر نشوند.
2- دولت باید پشتوانه محکمی برای مجوز های صادره خود باشد و پس از صدور مجوز برای کنسرت ها و یا هر برنامه دیگری تا پایان، پای کار بوده و از کیان و حرمت مجوزهای صادر شده دفاع نماید.
3- در صورت لغو هر برنامه مجوز دار دولت باید ساز و کار جبران خسارت و پرداخت تمام و کمال غرامتها را در نظر بگیرد تا از این پس هیچ هنرمندی متضرر رفتار غیرقانونی و اعمال سلیقه شخصی افراد نشود.
4- دولت باید به طور شفاف و روشن پشت پرده گروه های فشار و عواملی را که موجب لغو کنسرت ها می شوند،اعلام و نسبت به محکوم کردن آنها در حمایت از هنرمندان اقدام نماید.

علی لهراسبی بارون میزنه