مسعود شعاری، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک، vavmusic

ناچار هستیم از تکنولوژی روز استفاده کنیم

10 تیر 1399 11:15 ق.ظ ایران

شعاری می‌گوید در حالی که ویروس کرونا دنیا را در بر گرفته است، هنرمندان باید برای حفظ ارتباط فرهنگی، خودشان را با شرایط جدید وفق بدهند.

به گزارش اخبارموسیقی واوموزیک ،  مسعود شعاری موسیقی‌دان و نوازنده سه‌تار درباره جدیدترین فعالیت‌های هنری خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در حال حاضر مشغول ضبط یک آلبوم هستم و علاوه ‌بر آن از فرصت استفاده می‌کنم و یک تعداد کتاب‌های آموزشی هم می‌نویسم.

او توضیح داد: یکی از کتاب‌ها درباره قطعات ویولن و تار استادان قدیم است که داریم آن‌ها را برای سه‌تار تنظیم می‌کنیم. ردیف چهارگاه را هم دارم به‌صورت تحلیلی و توصیفی انجام می‌دهم.

 

 

وی درباره زمان انتشار کتاب‌ها و آلبوم خود عنوان کرد: با این وضعیتی که در حال حاضر از انتشاراتی‌ها می‌بینیم، قضیه کمی پیچیده است و مشخص نیست چه زمانی بتوانیم کتاب‌ها را منتشر کنیم. درباره آلبوم هم باید بگویم من با آقای پژمان حدادی و پسرم آلبومی را با سازهای عود، سه‌تار و سازهای کوبه‌ای ضبط می‌کنیم. در حال حاضر هر کدام از ما در یک گوشه از دنیا هستیم و امیدواریم که بتوانیم کارهای آلبوم را تمام کنیم.

این نوازنده درباره آموزش آنلاین موسیقی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در دنیا رخ داده است، فکر می‌کنم انسان باید خودش را برای شرایط جدید آماده کند. در عین حال نمی‌شود زندگی را تعطیل کرد و ما ناچار هستیم از تکنولوژی روز استفاده کنیم تا بتوانیم این ارتباط فرهنگی را حفظ کنیم. در حال حاضر موزیسین‌ها دارند راه‌های مختلف آنلاین و آفلاین را امتحان می‌کنند.

شعاری بیان کرد: کلاس‌های آنلاین برای موسیقی قطعاً سختی‌های مخصوص خودش را دارد، منتها اگر بشود آدم با کسب تجربه یک سری فنون را در این راه پیدا کند، خوب می‌شود. خود من نزدیک چهار پنج سال است که آموزش آنلاین دارم. به همین خاطر راحت می‌شود این کار را انجام داد.

وی درباره جایگاه ردیف در موسیقی ایرانی گفت: اگر موسیقی ایرانی را یک زبان بدانیم، همه دستور زبان آن در ردیف موسیقی ایرانی نهفته است. اگر کسی نتواند آن را درست یاد بگیرد و پخته کند، نمی‌تواند به جلو حرکت کند. در حال حاضر پایه و رکن اساسی موسیقی ما و نوازندگی سازها در ردیف نهفته است.

این نوازنده در پایان در رابطه با نحوه برگزاری کنسرت‌های موسیقی در چنین شرایطی عنوان کرد: در این شرایط تنها نظر هنرمند مهم نیست. به هر حال برنامه‌گذار و مخاطب هم باید نظرشان را بگویند. همه این‌ها باید به یک شرایط واقعی برسند و تجربه کنند تا ببینیم به کجا می‌رسد.

امین بانی هوای دوری