عبدالحسین مختاباد ،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

نخستین نشان طلای جایزه جهانی موسیقی به عبدالحسین مختاباد رسید

26 فروردین 1399 9:41 ق.ظ ایران

تصنیف «شرم حجاب» با آواز عبدالحسین مختاباد، از سوی انستیتوی جایزه جهانی موسیقی برگزیده شده و نشان طلای این فستیوال را دریافت کرد.

تصنیف «شرم حجاب» با آواز عبدالحسین مختاباد، از سوی انستیتوی جایزه جهانی موسیقی برگزیده شده و نشان طلای این فستیوال را از آن خود کرد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، عبدالحسین مختاباد، آوازخوان سرشناس موسیقی ایرانی نشان طلای جایزه جهانی موسیقی را برای تصنیف «شرم حجاب» دریافت کرد.

این تصنیف یکی از قطعات آلبوم سایه دوست با صدای مختاباد است که در سال 1390 منتشر شده و حالا پس از گذشت 9 سال از انتشار، جهان را در نوردیده و نام این آوازخوان را به عنوان نخستین نماینده ایران در فستیوال جایزه جهانی موسیقی، در کنار 9 نام دیگر از کشورهای مختلف قرار داده و افتخار آفریده است.

ابوالحسن مختاباد، برادر عبدالحسین مختاباد در این خصوص ابراز شادمانی کرده و با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرامش به برادر و جامعه موسیقی ایران تبریک گفته است

که متن یادداشت به قرار زیر است:

«یک موفقیت برای موسیقی ایران در حوزه بین المللی .

یکی از قطعات و تصانیف آلبوم سایه دوست مورد توجه انستیتو داوران جایزه جهانی موسیقی قرار و نشان طلای این جایزه را از آن برادرم عبدالحسین مختاباد و از آن مهم‌تر موسیقی ایران کرده است.

تبریک برای این موفقیت.

تصنیف از “شرم در حجاب” را نخستین بار در تالار نمایشگاه بین‌المللی با گروه رودکی شنیدم.

این کار بعد از سال‌ها به سفر موسیقایی خود ادامه داد و توانست نظر داوران در ینگه‌دنیا را جلب و همراه با هشت اثر دیگر از موزیسین‌های کشورهای چین، امریکا، انگلیس، صربستان و… نشان طلایی را به خود اختصاص دهد.

نام دو ایرانی دیگر هم در این فهرست قرار دارد که نشان های نقره و برنز گرفتند.

زحمات و تلاش‌های آنها هم مشکور.»

دیگر برگزیدگانی که نشان طلا را از آن خود کرده اند از کشورهای ایتالیا، انگلیس، چین، آلمان، ‌آمریکا و صربستان بوده اند. همچنین احمد میرمعصومی از ایران (نشان نقره) در میان 100 برگزیده دیگر و شاهین یوسف‌زمانی (نشان برنز) در میان50 برگزیده، نام های ایرانی دیگر و افتخار آفرینان کشور ما بوده اند.

شایان ذکر است که جایزه جهانی موسیقی از سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و در طی همین مدت کوتاه توانست خود را به عنوان نهادی معتبر و بین‌المللی برای معرفی موزیسین‌های مستقل بشناساند.

امین بانی هوای دوری