نگار خارکن ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

نظر نگار خارکن درباره آموزش آنلاین موسیقی

15 شهریور 1399 10:22 ق.ظ ایران

خارکن می‌گوید آموزش آنلاین ساز از یک جهت خوب است، به دلیل این که ترس هنرجو از کوک کردن می‌ریزد و راحت‌تر می‌تواند این کار را انجام دهد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، نگار خارکن نوازنده و مدرس موسیقی درباره برنامه‌های خودتوضیح داد: بیشتر از سه سال است که بر روی تک‌نوازی کار می‌کنم که هر کدام به صورت مجموعه‌ای شاید متفاوت و شاید همانند یکدیگر منتشر می‌شود، مانند آلبوم “سبز در سبز”.

او ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌هایی در دست انتشار دارم، اما ترجیح می‌دهم تا زمانی به سرانجام نرسیده است، خیلی راجع به آن‌ها صحبت نکنم.

خارکن افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا نیز مدت زیادی به صورت آنلاین آموزش می‌دادم. آموزش آنلاین از جهاتی دشوار است، اما از جهاتی دیگر آدم وقتی که عادت کند فرقی نمی‌کند. معلم اگر یکسری از مسائل را در مورد ساز و هنرجو بداند، طبیعتاً خیلی بهتر و راحت‌تر می‌تواند آموزش دهد اما اگر معلم ناآگاهی باشد، ممکن است همه چیز را سرسری بگیرد.

او تاکید کرد: به هر حال آموزش آنلاین سختی‌های خاص خودش را دارد، به دلیل این که شاگردان حضوری نیستند که به آن‌ها به عنوان مثال در مورد کوک کردن سازها آموزش دهم. معمولاً در مورد شاگردان حضوری کوک کردن سازها ممکن است یک سال بعد از این که هنرجو شروع به یادگیری ساز می‌کند، شروع شود اما وقتی هنرجویی به صورت آنلاین می‌خواهد آموزش ببیند، به دلیل این که دسترسی به معلم ندارد، ممکن است همان جلسه اول مجبور باشد آن را انجام دهد. البته این موضوع از یک جهت خوب است به دلیل این که ترس هنرجو از کوک کردن می‌ریزد و راحت‌تر می‌تواند این کار را انجام دهد.

خارکن همچنین گفت: خودم به دلیل فعالیت‌ها و کارهایی که داشتم و به دلیل این که نمی‌توانستم به صورت مستمر برای آموزشگاهی کار کنم، نزدیک به پنج سال است که آموزش آنلاین انجام می‌دهم و شاگردانی که هم با من کار کردند، هیچ کدامشان به دلیل آموزش آنلاین حاضر به ترک کلاس‌ها نشدند. افرادی که ارتباط نگرفتند، ممکن است همان ابتدا این شیوه را انتخاب نکنند اما افرادی که ماندند، نشان می‌دهد که پیشرفت کردند و این موضوع را پذیرفته‌اند. خودم ترجیح می‌دهم که هرازگاهی کارگاه‌های آموزش ساز را به صورت هر دو ماه یکبار برای افرادی که علاقه مند هستند به صورت حضوری برگزار کنم که بتوانم از نزدیک با هنرجویان ارتباط برقرار کنم.

او در پایان گفت: به هر حال همه ما به نوعی از شیوع ویروس کرونا ضربه دیدیم. من از دو سال گذشته ارتباطم را با گروه‌های موسیقی کمتر کردم تا بتوانم تمرکز بیشتری بر روی ساز خودم بگذارم و از این جهت از نظر مادی ضربه خوردم. به هرحال این اتفاق برای تمام موزیسین‌ها افتاد و اجراها نیز طبعا لغو شد. متاسفانه از هر جهتی که بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، بر روی زندگی همه ما تأثیر گذاشته است.

امین بانی هوای دوری