کیهان کلهر،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

نوای ساز کیهان کلهر در آبگینه پیچید

2 خرداد 1399 5:41 ق.ظ ایران

کنسرت آنلاین کیهان کلهر اول خردادماه در موزه آبگینه تهران برگزار شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، کیهان کلهر، نوازنده و آهنگساز موسیقی سنتی که همواره کنسرت‌های مشترک او با نوازندگان ایرانی و خارجی و همچنین تک‌نوازی ساز کمانچه او با استقبال بسیار خوبی مواجه می‌شود، شامگاه پنجشنبه اول خردادماه به صورت آنلاین سه‌تارنوازی کرد تا در این روزهای کرونایی یک ساعت لذت‌بخش برای هوادارانش رقم بزند.

کلهر در این کنسرت که به صورت آنلاین از صفحه رسمی اینستاگرامش پخش ‌شد حداقل 25 هزار نفر علاقه‌مند از شهرهای مختلف را با خود در موزه آبگینه تهران همراه کرد و پای ساز خود نشاند.

این نوازنده کنسرت خود را با قطعه‌ای در دستگاه سه‌گاه آغاز کرد و در ادامه قطعات دیگری را در دستگاه چهار مضراب و ابوعطا اجرا کرد.

“از غم عشق تو ای صنم” و “مرغ سحر” که کلهر پیش از این به‌ همراه استاد محمدرضا شجریان و حسین علیزاده در کنسرت‌ها اجرا کرده بود، معروف‌ترین قطعاتی بودند که این بار او آن‌ها را به صورت تک‌نوازی و با ساز سه‌تار برای مخاطبان خود نواخت.

کلهر که آلبوم‌هایی چون “بی تو بسر نمی‌شود”، فریاد”، “باران” و “فراتر از نقشه جغرافیا” را در کارنامه دارد، به تازگی به‌عنوان هنرمند برگزیده سال 2020 در گلوبال فست برگزیده شد. او همچنین هنرمند برگزیده اکسپو جهانی موسیقی وومکس – 2019 است.

امین بانی هوای دوری