همایون شجریان،محمدرضا شجریان،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

«همایون شجریان» از طراحی سنگِ مزار استاد شجریان خبر داد

8 دی 1399 4:47 ب.ظ ایران

اکنون که قریب به سه ماه از درگذشت محمدرضا شجریان می‌گذرد، همایون شجریان از طراحی سنگ مزار این هنرمند با دست خطی از خود او و حاوی جمله «خاک پای مردم ایران»، خبر می‌دهد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، همایون شجریان همراه با انتشار ویدئویی از طراحی سنگ مزار پدرش که به رنگ سفید است، چنین نوشت:

«با درود به شما مهربانان گرامی
طراحی سنگ مزار پدر پس از بجا آوردن مراسم هفتم توسط استاد (بیژن جناب) آغاز و چندین طرح آماده شد. سپس با عزیرانِ بزرگوار (استاد سایه و استاد شفیعی کدکنی) مشورت انجام گرفت. هر دو بزرگوار با اینجانب هم عقیده بودند تا تنها به اسم پدر و عبارت خاک پای مردم ایران با دست خط خودشان که دنیایی سخن است بسنده شود؛ چرا که نیاز به هیچ شعر و توصیفی برای پدر نیست و نامشان گویای کامل و شفاف همه چیز است.

بنابراین از (استاد امیرخانی) بزرگوار خواهش کردم تا نام پدر و تاریخ‌های وفات و تولد ایشان را خوش نویسی بفرمایند. ایشان قبول زحمت فرموده و این درخواست را به انجام رساندند. طرح به مرحله نهایی رسید. سپس جناب بهبودی و مجموعه ایشان که سالیان درازی است در داخل و خارج از کشور در زمینه سنگ فعالیت دارند، پیشنهاد ساخت سنگ مزار پدر را با خانواده مطرح فرموده و به مردم ایران هدیه کردند.

ایشان و همکارانشان وقت و انرژی زیادی صرف دقت در انجام این مسئولیت کردند تا همه چیز آن طور شود که در طرح استاد جناب آمده است.

تمام این مراحل بعلاوه توافقاتی که باید با نگاه مثبت‌تر نهایی می‌شد به زمان و صبوری نیاز داشت، و شکر ایزد که انجام پذیرفت.

با وجود نگرانی‌هایی که مجموعه بهبودی از وجود سرما برای نصب سنگ داشتند و دارند به امید خدا در یکی دو روز پیش رو این کار به انجام خواهد رسید.

تصاویر مراحل ساخت تا نصب را در اختیار دوستان در فضای مجازی قرار خواهیم داد تا عزیزانی که علاقه مند هستند به یادگار داشته باشند.

امین بانی هوای دوری