سوسن بخشایش ،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

هیچ حمایتی از سوی مسئولین ندیده ایم

20 اردیبهشت 1399 7:52 ق.ظ ایران

سوسن بخشایش رئیس کانون صدابرداران خانه موسیقی گفت: اکثر صدابرداران موسیقی به دلیل کرونا بیکار شده اند و تاکنون هیچ حمایتی از سوی مسئولین ندیده ایم.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، سوسن بخشایش(رئیس کانون صدابرداران) درباره وضعیت صدابرداری در دوران شیوع کرونا گفت: کسب و کارهای مختلف به علت شیوع ویروس کرونا مدتهاست که وضعیت مناسبی ندارند. در این میان برخی فعالیت ها از جمعه فعالیت های موسیقایی بخاطر پرخطر بودن در برابر احتمال شیوع ویروس تا به امروز همچنان تعطیل بوده و فعلا اجازه فعالیت را دریافت نکرده اند.

 

وی افزود: مهمترین دلیل عدم فعالیت مشاغل پرخطر حفظ سلامت جامعه و خود صاحبان و فعالان این مشاغل است اما در این میان باید فکر کنیم که تنها منبع درآمد این افراد همین مشاغل است و هنرمندان عرصه موسیقی بیش از دوماه است که بیکار شده اند و هیچ منبع درآمدی هم برای گذران زندگی ندارند.

رئیس کانون صدابرداران خانه موسیقی گفت: صدابرداری یکی از مشاغلی است که در ارتباط با موسیقی بوده و چندماهی است صدابرداران فعالیت خاصی ندارند، اما بسیاری از خانواده ها از همین کار ارتزاق می کنند. اکثر هنرمندان شغل خود را از دست داده اند و تاکنون بیکار مانده اند، هیچ حمایتی از مسئولین ندیدم و کسی حال ما را نمی پرسد.

بخشایش گفت: در شرایط کنونی حال روحی هنرمندان مناسب نیست؛ در سراسر دنیا این وظیفه بر عهده دولت هاست که حداقل شرایط زندگی را برای آنها فراهم کند اما متاسفانه در ایران و در بین جامعه هنر من هنوز هیچ حمایتی از سمت دولت ندیده ام.

*امکان برگزاری آنلاین کلاس های صدابرداری نیست

بخشایش در خصوص تعطیلی کلاس های صدابرداری خانه موسیقی نیز گفت: امکان برگزاری کلاس های تئوری در خانه موسیقی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود داشت اما از ترم سوم باید کلاس ها بصورت عملی در استودیو برگزار شود و به دلیل اینکه استودیو محیط بسیار محدودی دارد به دلیل شرایط کنونی و شویع ویروس کرونا فعلا از برگزاری کلاس ها صرف نظر کردیم تا شرایط عادی شود.

او درباره برگزاری مجازی کلاس های صدابرداری نیز افزود: امکان تدریس مجازی در صدابرداری به علت آن که هنرجو باید پشت دستگاه میکسر قرار بگیرد وجود ندارد و ممکن نیست.

این صدابردار پیشکسوت در پایان سخنانش گفت: این روزها که مردم خوب و صبور و رنج کشیده ما در یکی از تلخ ترین شرایط قرار دارند و جانشان به دلیل ویروس کرونا در خطر است. من با اظهار عمیق خود نسبت به جان باختن تعداد زیادی از ایرانیان و به جهت تلاش در پیشگیری از افزایش خسارت های بیشتر با تاکید و اصرار بر شعار در خانه می مانیم از همه دوستداران و علاقه مندان به هنر میخواهم در خانه بمانند.

 

امین بانی هوای دوری