واکنش موسیقیدان محبوب جهانی به حادثه پلاسکو

19 بهمن 1395 11:10 ق.ظ جهان
موزیسین شهیر ژاپنی که مهرماه ۹۳ در تهران به اجرای برنامه پرداخت، با نوشتن یادداشتی، حادثه تلخ ساختمان پلاسکو را به همه مردم ایران تسلیت گفت و آتش‌نشانان ایرانی را «شجاع» و «قهرمان» نامید.

کیتارو که کنسرتش در ایران، مدت‌ها در راس اخبار هنری ایران قرار داشت، در ایمیلی به علی چراغعلی – تهیه‌کننده کنسرت کیتارو در ایران – نسبت به این ضایعه دردناک اظهار تاسف کرد.

در پیام این نوازنده ژاپنی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است: «لطفا این پیام را به همه برسان، به دوستان و آشنایان و خانواده تمامی کسانی که در فاجعه غم‌انگیز ۱۹ ژانویه ۲۰۱۷ در تهران جان خود را از دست دادند.

ما تمایل داریم مراتب تسلیت و همدردی قلبی‌مان را به‌خاطر جان‌باختگان رویداد غم‌انگیز ۱۹ ژانویه ساختمان ۱۷ طبقه پلاسکو تهران اعلام نماییم. به خانواده محترم تمامی آتش‌نشان‌های شجاع و قهرمانانی که جان خود را از دست دادند. برای‌شان بهترین آرزوها را داشته و در این موقعیت غم‌انگیز به فکرشان هستیم.

کیتارو و ایچی نایتو»

به گزارش ایسنا، کیتارو متولد سال ۱۹۵۳ میلادی در شهر تویوهاشی ژاپن است. او اولین‌بار با خریدن یک گیتار و بدون هیچ معلمی نوازندگی را تجربه کرد. او که اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان جهان شناخته می‌شود، سواد موسیقی به معنای کلاسیک ندارد و به گفته‌ی خودش‌، آموخته است که فقط به گوش و احساسات خود اعتماد کند.

این چهره دنیای موسیقی که اکنون ساکن شمال سانفرانسیسکو (آمریکا) است،‌ پس از آشنایی با ساز جادویی‌ «سینتی سایزر» به‌طور جدی قدم به عرصه موسیقی جهان نهاد.

او پس از آشنایی با گروه «خانواده خاور دور» و تور سراسر اروپا،‌ اولین آلبوم خود را در سال ۱۹۷۶ منتشر کرد. «داستان ماه کامل» و «بهشت» از نخستین آلبوم‌های او هستند.

 

 

کیتارو پس از همکاری در ساخت موسیقی سریال مستند «جاده ابریشم» به شهرت و محبوبیتی بین‌المللی دست پیدا کرد و جوایز «گرمی» و «گلدن گلوب» را نیز از آن خود کرد.

ساخت موسیقی فیلم «بهشت و زمین» به کارگردانی «اولیور استون» از کارهای کیتارو است. او تا کنون ۳۰ آلبوم منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها جزو پرفروش‌ترین آثار موسیقی جهان بوده‌اند.

این هنرمند مهرماه ۱۳۹۳ در تهران و تالار وزارت کشور چند شب روی صحنه رفت، در این اجراها جمعی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، او را همراهی کردند.

امین بانی هوای دوری