همایون شجریان ،محمدرضا شجریان ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران

واکنش همایون شجریان به ادعای احمدی نژاد

25 تیر 1399 6:04 ق.ظ ایران

چندي قبل محمود احمدی نژاد در گفت وگویی از عملکرد زمان ریاست دولت خود در حوزه موسیقی دفاع کرد. او در قسمتی از سخنانش، به ممنوعیت فعالیت محمدرضا شجریان اشاره کرد؛ ممنوعیتی که از اتفاق در همان دولت اتفاق افتاد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، هر چند که احمدی نژاد در این گفتگو بیان کرد :« شجریان را دوست دارم و هرکس در انتخابات میتواند به هر کسی که علاقمند است ، رای بدهد». او در قسمتی از صحبت های خود به دیدار اسفندیار رحیم مشایی، معاون وقت خویش که این روزها در حبس است با محمدرضا شجریان اشاره کرد. در رابطه درستیِ این سخنان، نظر همایون شجریان را جویا شدیم.

 

همایون شجریان در جواب به این صحبت های با اشاره به وضعیت این روزهای پدرش خاطرنشان کرد :« در رابطه این مسئله، پدر در شرایطی نیستند که صحبت کنند. ملاقاتی که در گفتگو به آن اشاره می کند، این تصور را پیش می آورد که بعد از انتخابات ۸۸، دیداری با معاون اول رئیس دولت نهم اتفاق افتاده و از طرف پدر هم هیچگاه به آن اشاره ای نشده است. در همین جا قویا چنين مطلبی را تکذیب می کنم. ابداً این گونه صحت ندارد.»

او ادامه داد:« خاطرم است در سال ۸۷ اواخر دوره اول دولت و پیش از انتخابات بعدی، ماجرایی که به نظر پدر برنامه ریزی شده می توانست باشد، عصبانی شان کرده بود. پس از عمل جراحی ریه که عده ای از هنرمندان و بازیگران به دیدار و عیادت پدر میروند ، یکی از هنرمندان پیشکسوت، با معاون یاد شده سرزده وارد می شود و پدر شگفت‌زده از حضور ایشان، بر خلاف میل و به شرط ادب، سکوت می کنند و چیزی نمی گویند. از جزییات خواسته ایشان بی خبر هستم، همین قدر می دانم که گویا پیشنهادهایی مطرح می شود که پدر با بی اعتنایی ، با آنها مخالفت می کنند و ایشان جمع را ترک می کند.»

امین بانی هوای دوری