وقتی ناصر عبداللهی دیشب در تهران کنسرت داد

28 دی 1395 9:58 ق.ظ خارج از گود

امید حاجیلی، خواننده پاپ درحالی اجرای خود را شب گذشته در جریان جشنواره موسیقی فجر روی صحنه برد که در میانه این اجرا به همخوانی قطعه‌ای از زنده‌یاد ناصر عبداللهی پرداخت.

این خواننده پاپ پس از حضور اعضای گروه ارکسترش روی صحنه، باز هم منتظر تشویق حاضران در سالن شد و گفت: معیار کنسرت‌های ما فقط جیغ و صدای دست حاضران در سالن است و اگر آن انرژیِ مثبت مد نظر خود را از سالن نگیرم، روی صحنه نمی‌آیم! صحبت‌های حاجیلی جیغ و دست و سوت حاضران در سالن را به‌دنبال داشت و همین امر باعث شد.

او با قطعه «وقت گل نی» کنسرتش را آغاز کرد و پس از اتمام قطعه، گفت: سال گذشته این افتخار را داشتم که در هیات داوران جشنواره حضور داشته باشم؛ اما امسال مفتخر به اجرا در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر هستم.

این خواننده پاپ تاکید کرد که قصد دارد قطعه‌ای آرام را اجرا کند که این صحبت با مخالفت عده‌ای از طرفدارانش مواجه شد و با اجرای قطعه «افتاد» که یکی از شادترین قطعات آلبومش است، حاضران در سالن را غافلگیر کرد تا انرژی حاضران در سالن برای بار دومبه اوج برسد.

او در ادامه، از نوازنده نی‌انبان خواست تا روی صحنه بیاید تا یک موسیقی جنوبی را بنوازد. حاجیلی پس از اجرای قطعات «وای وای» و «رعنا» اظهار کرد: همه زندگی‌ام را مدیون یک نفر هستم و در همه این سال‌ها سعی کرده‌ام، بخشی از الطاف و بزرگواری‌هایش را جبران کنم، ولی هرگز نمی‌توانم محبت‌هایش را جبران کنم. او کسی نیست جز مادرم و البته پدرم، این نخستین سانس از کنسرت‌های من است که در سالن حضور ندارد، آن هم به‌دلیل این‌که تهران نبودند و جای‌شان واقعا برای ما خالی است.

یکی از بخش‌های جذاب این کنسرت، اجرای قطعه «نقش جمال» بود که اثری قدیمی از زنده‌یاد ناصر عبداللهی است که به‌صورت همخوانی با او اجرا شد؛ اجرا به این صورت بود که صدا و تصویر ناصر عبداللهی در سالن پخش می‌شد و امید حاجیلی هم بخش‌های مربوط به خود را می‌خواند.

این کار باعث شد تا صدای زنده‌یاد ناصرعبداللهی در جشنواره موسیقی فجر به گوش دوستدارانش برسد.

حاجیلی از نوازندگان و همراهان روانشاد عبدالهی بوده است که سال ها در گروه این خواننده فقید و خونگرم جنوبی حضور داشته است.

امید حاجیلی دخت شیرازی