کنسرت آنلاین موسیقی نواحی ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک

پایان اولین کنسرت آنلاین موسیقی نواحی با اجرای اقوام خراسان ‌و آذربایجان

27 مرداد 1399 2:41 ب.ظ ایران

آخرین شب کنسرت آنلاین موسیقی نواحی با اجرای دوتارنوازی نوازنده خراسانی و تصانیفی از موسیقی آذربایجان همراه بود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،  اولین دوره کنسرت‌ آنلاین موسیقی نواحی از پنجشنبه 23 مرداد در بازار بزرگ ایران آغاز شد و تا یکشنبه‌شب در کل هشت گروه موسیقی نواحی به اجرای کنسرت پرداختند.

شب گذشته، این کنسرت به موسیقی شمال خراسان با اجرای ایوب سعیدی در قسمت اول و موسیقی آذربایجان با اجرای سونار نجاری و پانیذ ستاری در قسمت دوم اختصاص داشت.

در بخش اول کنسرت، ایوب سعیدی دوتارنواز شمال خراسان قطعاتی را در مقام‌های گرایلی، حجی قلاق و لو اجرا کرد.

مقام گرایلی که از مقام‌های اصلی و به‌اصطلاح شاه مقام است، بسیار مورد توجه نوازندگان دوتار است. لو نیز در موسیقی کرمانج‌های خراسان آهنگ و ترانه‌ای بسیار مهم و پرمعناست که انواع مختلف آن به آواز درمی‌آید.

پس از اجرای دوتارنوازی سعیدی، نوبت به هنرنمایی گروه موسیقی آذربایجان رسید تا سونار نجاری نوازنده تار آذری و پانیذ ستاری نوازنده قانون تصانیفی از موسیقی آذربایجان را اجرا کنند.

تار آذربایجانی مهم‌ترین ساز در اجرای مقامات آذربایجان است. ساز قانون نیز یک ساز بسیار قدیمی است که برعکس سنتور انعکاس صدا ندارد و از این جهت دارای امتیاز بزرگی است.

اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی نواحی پس از چهار شب اجرای گروه‌های مختلف از استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمانشاه، لرستان، خراسان، خوزستان و آذربایجان به پایان رسید.

این مجموعه کنسرت‌ها با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بازار بزرگ ایران برگزار‌ شد.

امین بانی هوای دوری