حشمت الله صیدی ،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

پلاک کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی

19 بهمن 1399 6:36 ب.ظ ایران

مراسم پلاک کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهانی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، حشمت الله صیدی(شهردار سنندج) پنچشنبه 16 بهمن ماه در مراسم پلاک کوبی سنندج، شهر خلاق موسیقی توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار کردستان اظهار کرد که در چند سال گذشته سازمان یونسکو شهرهایی که در سراسر کشور کارهای خلاقانه کرده‌اند در چند رشته معرفی می‌کند.

وی افزود که در شهرداری سنندج به جهت وجود بزرگان موسیقی این پتانسیل شناسایی شد و کارهای مقدماتی این ثبت جهانی کلید زده شد. شهردار سنندج تصریح کرد که با تدبیر استاندار و کمیسیون فرهنگی شهرداری بعد از ۲ سال پروپوزال ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی را تهیه کردیم.

صیدی عنوان کرد که در تمام دنیا ۳۰ شهر به عنوان شهر خلاق موسیقی معرفی شده‌اند که سنندج تنها شهر خلاق موسیقی کشور از سوی یونسکو شناسایی شده است.

صیدی با بیان اینکه برای تکمیل مرکز فرهنگی سنندج 5 میلیارد تومان نیاز است ادامه داد که شهرداری سنندج در 4 سال آینده تعهداتی به یونسکو داده که یکی از آن‌ها تکمیل مرکز فرهنگی است که روند اجرایی آن هشتاد درصد تکمیل شده است.

وی در پایان یادآور شد که اجرای موزه‌ی موسیقی یکی دیگه از تعهدات ما به یونسکو است که برای اجرای آن نیاز به 5 میلیارد تومان اعتبار داریم.

سال گذشته همزمان با اعلام خبر ثبت شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو دو تن از هنرمندان پیشکسوت اهل سنندج در گفتگو با سایت خانه موسیقی در باره این اتفاق اظهار نظر کردند که می توانید در لینک های زیر این گفتگو ها را مشاهده کنید:

هوشنگ کامکار:انتخابی بجا و ارزشمند برای شهر سنندج

محمدجلیل عندلیبی:قدمت ضبط موسیقی در سنندج به صد سال پیش بر می گردد

امین بانی هوای دوری