مجتبی حسینی،محمدرضا شجریان،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،محمد اله‌یاری

پیام تسلیت مسئولان فرهنگی بمناسبت درگذشت استاد شجریان

18 مهر 1399 6:56 ق.ظ ایران
پیام تسلیت معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی بمناسبت درگذشت استاد محمدرضا شجریان منتشر شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد محمدرضا شجریان را تسلیت گفت.

حسینی در این پیام نوشته است:

“هوالجمیل

زُهره سازی خوش نمی‌سازد مگر عودش بسوخت

می‌موید به تلخی و به زاری می‌گرید هر که در آیینه آوازش از خویش رمیده و در عشق آرمیده باشد. خنیاگر وطن، تن به خاک وطن و جان به جان جهان سپرد. کیمیاگری که به گوهر هنر، شریک دردها و درودهای روزگار خویش بود و به اعجاز آواز، ناب‌ترین نیایش‌ها را سرود و بی‌نقاب‌ترین انسان‌ها را ستود. اگرچه بالای آن سرو به سعی مرگ خم آورده است اما به حُسن خداداد خویش و به مهر ماندگار مردم، آن جانِ جویا جاودانه است و به صاحبدلی، صدایش نوشداری آشفتگی‌ها و سرگشتگی‌ها باقی خواهد ماند.

استاد “محمدرضا شجریان” متولدِ مردم بود و بدرقه او نه به لحن و لهجه “بدرود” که به آوای “درود” خواهد بود اما مگر می‌توان به بوی بهار و عطر گل و غیبت یار به حسرت نگریست و نخواند که

عندلیبان را چه پیش آمد هزاران را چه شد”

محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی در پیامی درگذشت استاد محمدرضا شجریان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

“باسمه تعالی

کل نفس ذائقة الموت و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

ایران فرهنگی بار دیگر عزادار یکی از فرزندان خود شد. این بار هنرمندی که با آوای خویش، عظمت و شکوه فرهنگ و تمدن ایران‌زمین را زمزمه می‌کرد، دعوت آفریدگار با عظمت خویش را پاسخ گفت.

استاد محمدرضا شجریان از نوجوانی صدایش در محافل انس با آیات الهی شکوفا شد و با مناجات خوانی به اوج رسید وان شاالله به مدد همان سرمایه قرآنی در زندگی جاودان پس از کوچ از این دنیای فانی طی طریق نماید.

برای ایشان از درگاه خداوند متعال، غفران و علو درجات مسألت دارم و برای بازماندگان و دوستداران ایشان صبر و شکیبایی آرزومندم.”

امین بانی هوای دوری