محسن یگانه

کاربران یوتیوب از سراسر جهان محسن یگانه را تحسین می‌کنند

25 اردیبهشت 1398 9:51 ق.ظ ایران

قطعه بهت قول میدم در اسفند سال ۹۴ با ترانه‌سرایی و آهنگسازی محسن یگانه و تنظیم آرش پاکزاد منتشر و پس از گذشت حدود یک سال، دی‌ماه ۹۵ موزیک ویدئوی این قطعه به فرم آنپلاگد از اجرای زنده در کنسرت مردادماه همان سال، انتشار یافت.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، این قطعه از زمان پخش مورد توجه بسیاری از مخاطبان ایرانی قرار گرفت، به‌طوری که سکوی پرتابی دوباره را برای محسن یگانه به همراه داشت. اواخر سال ۲۰۱۶ نیز پس از انتشار موزیک ویدئوی آن، در یوتیوب طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری از کشورهای مختلف دنیا پیدا کرد.

حالا حدود یکسال از خبر رکورد شکنی موزیک ویدئو محسن یگانه در یوتیوب می‌گذرد و «بهت قول میدم» همچنان با بیش از ۶۰ میلیون بازدید و ۲۳ هزار کامنت در صدر جدول پر بازدید های این شبکه اجتماعی قرار دارد. البته با توجه به فیلتر بودن یوتیوب در ایران، بخش زیادی از این کاربران غیر ایرانی هستند که به این سبب میتوان از بهت قول میدم به عنوان قطعه‌ای جهانی یاد کرد و موزیک ویدئوی آن را پر بازدیدترین ویدئوی ایرانی در یوتیوب دانست. نظرات کاربران این شبکه اجتماعی نسبت به موزیک و پرفورمنس آن بسیار مثبت و توجه‌برانگیز است که می‌توان گفت بهت قول میدم در برقراری ارتباط موثر با مردم جهان، بسیار موفق بوده است.

کاربرانی از نقاط مختلف دنیا، که هیچ آشنایی با زبان فارسی ندارند اما با زبان هنر کاملا آشنا و دوست هستند. در نظرات میبینیم کاربرانی از کشور های اروپایی، آسیایی، آفریقایی و آمریکایی که بدون دانستن زبان فارسی مخاطب این آهنگ شده‌اند و نسبت به آن ابراز علاقه می‌کنند.

برای مثال کاربری از کشور نروژ که گفته:
من این آهنگ را متوجه نمیشم. اما موزیک و گروه فوق‌العاده‌ است. (Alix ayman)

یا کاربر پاکستانی مقیم کشور دیگری:
من ترانه این آهنگ را متوجه نمی‌شوم. اما به‌طور واضح فارسی را زبان شیرینی نشان می‌دهد. این آهنگ واقعا محشره. (Samavia azib)

و کاربری از جنوب شرق آسیا، فیلیپین:
من این آهنگ را روزی چندبار با خودم تکرار می‌کنم. واقعا نمیشه به این اثر و صدای فوق‌العاده گوش نداد. (Nailyn ayob)

شخصی دیگر از آلبانی، کشوری در جنوب شرق اروپا نیز چنین گفت:
من کلمات این آهنگ را متوجه نمی‌شوم. اما صدای خواننده، وقتی می‌خواند و مینوازد بسیار آرامش‌بخش است. فقط می‌توان گفت آفرین! (Erisilda kole)

اجرای بی‌نقص و حرفه‌ای محسن و اعضای گروهش نیز از چشمان تیز بین مخاطبان دور نماند و بعضی از آن‌ها مشخصا در این مورد نظراتی نوشتند. مثل یک کولی از کشور سودان که میگوید:
من یه کولی از کشور سودان هستم. و این مرد با قلبش گیتار می‌نوازد و بسیار خوب است. (Alexander anthony)

یا کاربری هندی:
عجب پرفورمنس فوق‌العاده‌ای! این آهنگ را دوست دارم. (Sahid)

اما کسانی هم هستند که به دقت و آگاهی از ترانه‌ی این آهنگ گفتند.
مانند کاربر انگلیسی که مشخصا از ارتباط عمیقش با این اثر میگوید:
چه قصه زیبایی در این آهنگ روایت می‌شود. واقعا فوق‌العاده‌ است. به‌طوری که برای دقیقه‌ای تلاش میکنی به آن گوش بدهی و تمام مشکلات را فراموش کنی.

شخصی از یونان نیز در این خصوص گفت:
من عاشق ترانه‌های ایرانی هستم. (George chatz)

و همینطور کاربری از کانادا که گفت:
بدون نوشیدن، و حتی رانندگی کردن، با این آهنگ می‌توان پرواز کرد. عاشقشم. (Am trak)

حتی کسانی از نقاط مختلف جهان بودند که پیش از نیز با ایران و موسیقی ایرانی آشنایی داشتند.

مانند کاربر کانادایی:
فارسی زبان عشق است. من عاشق اساتید موسیقی شما مانند همایون شجریان هستم. (Brave ignorant)

رساندن صدای رسای فرهنگ و هنر ایرانی به گوش جهان از موفقیت‌های بدون تردید ایرانیان است. اما در این بین نظراتی حتی دور از پیوند موسیقایی، و هنری نیز یافت می‌شود، مثل کاربری از کشور آمریکا که گفته:
به عنوان یک آمریکایی، عاشق ایرانیان هستم. (World citizen)

نظرات ثبت شده در پربازدیدترین ویدئوی ایرانی به واسطه موزیک ویدئو بهت قول میدم، اثر محسن یگانه، جدا از موفقیت چشمگیر این خواننده و موسیقی‌اش، گویای موفقیت هنر بی‌بدیل ایرانی نیز است.

امین بانی هوای دوری