بتهوون،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی جهان،واوموزیک،vavmusic

«کرونا» پایتخت موسیقی جهان را هم خاموش کرد

28 فروردین 1399 11:03 ق.ظ جهان

مقامات اتریش انتظار داشتند سال ۲۰۲۰ را به گرامیداشت دویست و پنجاهمین سالروز تولد «بتهوون» موسیقی دان مشهور آلمانی که در « وین» درگذشت، اختصاص دهند، اما «کرونا» پایتخت موسیقی جهان را نیز در سکوت فرو برده است.

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک  و به نقل از فرانس ۲۴، با اینکه مقامات اتریش از روز سه شنبه محدودیت ها را با بازگشایی فروشگاه ها کمتر کردند، اما از سرگیری زندگی فرهنگی این کشور همچنان در ابهام قرار دارد.

 

 

در حالت عادی هیچ روزی در « وین» وجود ندارد که بدون وجود کنسرت ارکستر، اپرا یا فستیوال موسیقی به پایان برسد؛ اما از ماه گذشته تمامی این رویدادها به طور ناگهانی متوقف شدند چراکه دولت برای کنترل شیوع ویروس «کرونا» اجتماعات بزرگ را ممنوع اعلام کرده و در همین راستا سالن های کنسرت را تعطیل کرده است.

«دومنیک میر» مدیر اپرا، بیان کرد: «تالار «اپرا ایالتی وین» به طور معمول روزانه ۱۳۱ هزار یورو سود از فروش بلیت بدست می آورد. این منبع اقتصادی حیاتی است که شش یا هفت هتل و بسیاری از رستوران های نزدیک تالار را تامین می کند.»

در این بین خود هنرمندان بیش از هر فرد یا موسسه دیگری دچار خسارت شده اند.

یک مدیر برنامه برای خوانندگان اپرا و رهبران ارکستر می گوید، مهلت قراردادها درحالی به پایان می رسد که جایگزینی برای آن ها تعیین نشده و گاها پیش از موعدد مقرر فسخ می شوند.

«بنجامین پرینس» که یک مدیر اپرا است، می گوید :« وقتی یک پروژه لغو می شود تمامی مجموعه از هم می پاشد. کارکنان فنی، نورپردازی و خوانندگان ۶ ماه از زندگیشان را به تمرین نمایش بدون دریافت حتی یک پنی اختصاص می دهند و تا نخستین شب نمایش هیچ پولی دریافت نمی کنند.»

دولت اتریش برگزاری رویدادهای عمومی را دست کم تا پایان ژوئن ممنوع اعلام کرده است.

تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در اتریش به ویروس «کرونا» مبتلا شده اند و بیش از ۳۸۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

امین بانی هوای دوری