کنسرت‌های رایگان کیهان کلهر همچنان ادامه دارد

11 بهمن 1395 10:46 ق.ظ ایران

کیهان کلهر برای نخستین بار در تاریخ موسیقی ایران کنسرت‌هایی به صورت رایگان برای مردم خرمشهر و زاهدان برگزار کرد.

 

یکی از مهم‌ترین رخدادهای عرصه موسیقی در این روزهای سالِ 1395، بی‌شک برگزاری تور کنسرت‌های «کیهان کلهر» با عنوان «پردگیان باغ سکوت» است. این کنسرت‌ها وقتی به یکی از مهم‌ترین رخدادهای هنری کشور تبدیل می‌شوند که به صورت رایگان و در شهرهای محروم ایران برگزار می‌شوند.

اواخر دی‌ماه بود که کلهر کنسرت «پردگیان باغ سکوت» را در خرمشهر به صورت رایگان برای مردم این شهر اجرا کرد. شب گذشته یکشنبه 10 بهمن 1395 هم کیهان کلهر و گروهش همین کنسرت را در زاهدان به صورت رایگان برای مردمانِ یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور به روی صحنه بردند.

برگزاری کنسرت رایگان بی‌شک در سال‌های اخیر و شاید در تاریخ موسیقی ایران بی‌سابقه بوده است.

کیهان کلهر با انتشار پیامی ویدیویی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، درباره این کنسرت‌های رایگان می‌گوید: «موسیقی برای مردم نواخته و اجرا می‌شود. همه‌ کنسرت‌ها باید رایگان باشد. اگر کسی باشد که سالن را رایگان در اختیار ما قرار دهد ما هم به اندازه دستمزدمان و با قیمت‌های اندک بلیت‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهیم. اگر امکانات به ما بدهند همه کنسرت‌ها می‌تواند رایگان باشد. کنسرت و موسیقی برای مردم است. کتابخانه مال مردم است و شما نمی‌توانید به کتابخانه بروید و پول بدهید. خیلی‌ها دوست دارند این کنسرت‌ها را ببینند و با موسیقی در ارتباط باشند.

ما سعی می‌کنیم با اجرای موسیقی با مردم در ارتباط باشیم اما این برای خود ما مستلزم هزینه‌ای است و بخشی از هزینه را باید از مخاطبان گرفت.

با چند شهری که صحبت کردیم و قرار شد کنسرت‌های رایگان برگزار کنیم؛ خودشان دوست داشتند این کار انجام شود و استقبال کردند. من و دیگر اعضای گروه هم استقبال کردیم و کنسرت‌ها را رایگان برگزار می‌کنیم و این کار تنها به خاطر مردم است».

«پردگیان باغ سکوت» با همراهی نوید افقه (تنبک)، هادی آذرپیرا (تار) و علی بهرامی فرد (سنتور) برگزار می‌شود.

امین بانی هوای دوری