محمد اله‌یاری، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک، vavmusic

آخرین خبرها از آغاز مجدد کنسرت‌ها از زبان محمد اله‌یاری

6 تیر 1399 8:05 ق.ظ ایران

محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعلام آمادگی چند گروه موسیقایی برای برگزاری کنسرت در شهرهای دارای وضعیت سفید خبر داد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،‌محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت برگزاری کنسرت‌ها در تهران و سایر شهرها پس از صدور مجوز از سرگیری فعالیت‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، توضیح داد: طی هفته‌های گذشته جلسات متعددی با تولیدکنندگان، تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران حوزه موسیقی پیرامون نحوه برگزاری کنسرت در روزهای کرونایی برگزار کردیم که ماحصل آن انتشار بخشنامه‌ای بود که بر اساس آن دستورالعمل بهداشتی و ملاحظات مربوط به اجرای زنده موسیقی به اطلاع مردم عزیز رسید.

وی افزود: آنچه ما در این بخشنامه‌ها برای برگزاری کنسرت‌ها ارائه داده بودیم، برپایی اجرای زنده موسیقی به شرط صدور مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و در وضعیت سفید قرار گرفتن شهرهای میزبان بود. که در این زمینه تا به امروز سه درخواست برای برگزاری کنسرت از سوی چند شرکت موسیقی به دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارائه شده است که به محض صدور مجوزهای لازم در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا خالی بودن سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت کنسرت‌ها نشان دهنده عدم استقبال خوانندگان و شرکت‌های برگزاری کنسرت است؟ بیان کرد: موضوع بلیت فروشی کنسرت‌ها هم با توجه به شرایط ویژه کرونایی که در برگیرنده الزامات بهداشتی بر اساس پروتکل‌ها است، نیاز به طی کردن فرآیندی دارد که همزمانی آن با مراحل اداری، مقداری زمان بر است. از این رو به محض صدور مجوز کنسرت‌هایی که تقاضای آن‌ها به دفتر موسیقی ارسال شده و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، سامانه‌های فروش بلیت کنسرت‌ها نیز کار خود را با در نظر گرفتن ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌ها آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر نشست هماهنگی دفتر موسیقی ارشاد با مدیران سالن‌های برگزاری کنسرت‌ها و صنوف حوزه موسیقی برای بررسی شرایط آغاز اجراهای صحنه‌ای و بازگشایی سالن‌ها، چندی پیش با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، محسن رجب‌پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، علیرضا اعتمادی عضو هیأت مدیره انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران و نمایندگان سالن‌ها برگزار شد. در این نشست نمایندگان سالن‌های هتل اسپیناس پالاس، تالار وزارت کشور، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن همایش‌های برج میلاد، سالن همایش ایرانیان، تالار وحدت، سالن برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران حضور داشتند.

در این جلسه درباره رعایت موارد بهداشتی و حضور مخاطبان گفتگو شد و پیشنهادهای سالن‌ها برای اقدامات بهداشتی و همچنین حمایت از اجرای کنسرت‌ها پس از بازگشایی سالن‌ها مطرح شد. این در حالی است که مقرر شد پس از جمع بندی شرایط و تدوین شیوه نامه پیشنهادی، شیوه نامه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود. همچنین سالن‌ها و شرکت‌های برگزاری کنسرت‌ها برای رفاه حال مردم به توافق‌هایی رسیدند.

بر همین اساس دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ۲۶ خرداد با توجه به اعلام آغاز فعالیت‌های هنری از ابتدای تیرماه، دستورالعملی را به سالن‌ها و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اعلام کرد. این مجموعه با توجه به برگزاری دو جلسه با نمایندگان سالن‌های اجرای صحنه‌ای موسیقی و تشکل‌های حوزه موسیقی اعلام کرد صدور مجوز اجراهای صحنه‌ای موسیقی با رعایت موارد زیر از ابتدای تیرماه امکان پذیر است.

امین بانی هوای دوری