آرش هژیرآزاد،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

آرش هژیرآزاد: قصد داریم موسیقی ایرانی را در آثار دوئت لیرا برجسته‌تر کنیم

6 اردیبهشت 1399 8:38 ق.ظ ایران

عضو گروه دوئت لیرا می‌گوید اگر مسئولان یک سری شرایط را آسان‌تر در نظر بگیرند این گروه می‌تواند به اجرای کنسرت در ماه‌های آینده امیدوارتر باشد.
آرش هژیرآزاد: قصد داریم موسیقی ایرانی را در آثار دوئت لیرا برجسته‌تر کنیم

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک : آرش هژیرآزاد آهنگساز، نوازنده و مدرس پیانو و عضو گروه دوئت لیرا درباره فعالیت این روزهای گروه به خبرنگار ، گفت: تعطیلات اجباری ناشی از شیوع ویروس کرونا بهترین فرصت برای موزیسین‌ها بود که یک سری کار جدید انجام بدهند، هرچند شاید بخشی از این کارها خروجی خاصی هم نداشته باشد.

وی ادامه داد: دوئت لیرا شهریورماه سال گذشته یک آلبوم موسیقی منتشر کرد و آخرین اجرایی که در سال 1398 داشتیم در جشنواره موسیقی فجر بود. در حال حاضر با توجه به این که مشخص نیست از چه زمانی برگزاری کنسرت‌ها از سر گرفته می‌شود، بیشتر فعالیت من و همسرم (یگانه حسینی‌نیا نوازنده ویولن و دیگر عضو دوئت لیرا) یک سری کارهای تجربی در مورد موسیقی الکترونیک است.

این نوازنده در رابطه با برنامه‌های آینده خود پس از کرونا توضیح داد: برنامه‌ای که تا الآن فکرش را کردیم، ضبط یک سری کار مجدد است که می‌خواهیم آن‌ها را در قالب یک آلبوم چند آهنگه (Extended Play) منتشر کنیم. فضای این آلبوم قرار است آکوستیک باشد.

هژیرآزاد با اشاره به این که دوئت لیرا این‌ بار به سراغ موسیقی ایرانی رفته‌، بیان کرد: در کار ما همیشه خلأ موسیقی ایرانی حس می‌شد و ما کمتر به این نوع از موسیقی می‌پرداختیم ولی این بار می‌خواهیم موسیقی کشورمان را با سازهای خودمان همراه کنیم و به‌نوعی موسیقی ایرانی را در آثارمان برجسته‌تر کنیم. در اولین فرصتی که شرایط فراهم شود و بتوانیم آثار را ضبط کنیم، حتماً این کار را انجام می‌دهیم، ضمن این که ما در این پروژه از دو هنرمند دیگر هم استفاده می‌کنیم.

وی ضمن تأکید بر این که مشخص نیست چه زمانی این بیماری از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد اوضاع فعلی ادامه پیدا کند، به نظرم هنرمندان به حمایت دولتی نیاز پیدا می‌کنند. اگر مسئولان یک سری شرایط را آسان‌تر در نظر بگیرند، ما هم می‌توانیم به اجرای کنسرت در ماه‌های آینده امیدوارتر باشیم.

امین بانی هوای دوری