مسعود نکویی، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

آلبوم موسیقی «شیوشگان» منتشر شد

30 تیر 1399 7:30 ق.ظ ایران

آلبوم موسیقی کُرالِ «شیوشگان» از مسعود نکویی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نسل مهر کرمان راهی بازار موسیقی شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،‌ «شیوشگان» اثری ست آوایی و چند صدایی به آهنگسازی، تنظیم و میکس-مسترینگ مسعود نکویی، آهنگساز، رهبر کُر و ارکستر و مدرس دانشگاه که در قالب هشت قطعه به عناوین «بلمبون»، «چهارشنبه سوری»، «دان به دان»، «دمنوش»، «پرجدا»، «گرگان»، «دایا» و «شیوشگان» ساخته و پرداخته شده است.

این قطعات شامل مجموعه‌ای از اشعار محلی لری، کرمانی، زبان باستانی براهویی، سیستانی، تهرانی و ترانه‌های فولکلور است و مسعود نکویی، محسن نظری زاده، آیدا ایران منش، وحیده قاسمی، الهام نیک طبع، ابوذر اسماعیلی، ریحانه احمدی و…از جمله خوانندگان آن هستند.

مسعود نکویی موسیقی‌دان و پژوهشگر اهل کرمان، بنیانگذار و سرپرست گروه موسیقی مهروطن و مدرس سلفژ، آواز و پیانوست. او دارای تألیفات و مقالات زیادی در زمینه موسیقی، کرال و موارد مرتبط با موسیقی است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب فنون آوا و نوا، کتاب‌های پارتیتور یشکی، پته، کاروانسرا، پخ پخو اشاره کرد. آثار مسعود نکویی در زمینه موسیقی کر و موسیقی کرال، آکاپلا، پلی فونیک در حال حاضر به بیش از ۵۰ اثر منتشر شده و بیش از ۲۰۰ اثر در حال انتشار می‌رسد. همچنین سبک‌های موسیقی جدیدی همانند کرراک، موزیکیوم، اکتاپلا نیز از دیگر زمینه‌های فعالیت اوست.

امین بانی هوای دوری