سالار عقیلی، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

اثر جدید سالار عقیلی در رتبه سوم پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته قرار گرفت

27 مرداد 1399 2:50 ب.ظ ایران

سالار عقیلی که در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود روز سوم مرداد کنسرت آنلاینی را در تالار وحدت تهران برگزار کرده بود جدیدترین آلبومش به نام «اینکه دلتنگ توام» را در روز‌های کرونایی روانه بازار موسیقی کرده است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، سالار عقیلی که در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود روز سوم مرداد با همراهی همسرش حریر شریعت‌زاده و تعدادی دیگر از نوازندگان شناخته شده موسیقی ایرانی کنسرت آنلاینی را در تالار وحدت تهران برگزار کرده بود جدیدترین آلبومش به نام «اینکه دلتنگ توام» را در روز‌های کرونایی روانه بازار موسیقی کرده است.

 

اثری به آهنگ‌سازی نسیم شاملو و پیمان خازنی که شامل ۹ قطعه است. پیمان خازنی پیش از این در آلبوم «بیاد من باش» که سال ۹۲ منتشر شد ودر ساخت قطعه‌ای برای سریال «وارش» با سالار عقلیلی همکاری کرده بود، حال نیز با آهنگ‌سازی قطعات «هر که با من نشست»، «در باختن دل»، و «آهنگ جهانگردی سعدی» در آلبوم «اینکه دلتنگ توام» نامش درکنار این خواننده قرار گرفته است.

۶ قطعه دیگر این آلبوم به نام‌های «اینکه دلتنگ توام»، «زلف»، «سپید می‌گذرد یا سیاه می‌گذرد»، «ای عشق»، «مهتاب»، و «کمتر شده‌ام از خود» از ساخته‌های نسیم شاملو است.

همکاری عقیلی با یک آهنگ‌ساز خانم را می‌توان از نقاط متمایز «اینکه دلتنگ توام» با دیگر آثار منتشر شده از این خواننده دانست. علیرضا میرعلی نقی پژوهشگر موسیقی و روزنامه‌نگار درباره ساخته‌های شاملو در این آلبوم این‌چنین نوشته است: «ساخته‌های خانم نسیم شاملو در این آلبوم با همه تنوعی که در پردازش نغمات، ضرباهنگ‌ها و سازبندی‌ها دارند، همگی گویی از تباری یکسان و فکری یکپارچه برخوردارند و برای هنرمندی که آموزش و اجرا و ساخت را در مسیری منطقی آغاز کرده نمی‌تواند جز این باشد.»

از دیگر ویژگی‌های آهنگ‌های آلبوم «اینکه دلتنگ توام» می‌توان به الهام گرفتن آن از موسیقی کلاسیک ایرانی با نگرشی نو به مبحث سازبندی و کنارهم قرار دادن سازهایی، چون سنتور، سه‌تار، کمانچه، پیانو، ویلن، آلتو، ویلنسل، فلوت، ابوا، کلارینت و ساز‌های کوبه‌ای و همچنین انتخاب غزل‌های نواندیش مهدی مظاهری اشاره کرد.

اشعاری که به شکل سهل و ممتنع، درباره مضمون عشق است. آلبوم «اینکه دلتنگ توام» از زمان آغاز پیش‌فروش تا انتشار رسمی با استقبال نسبتا خوب مخاطبان روبه‌رو شد و هم اکنون این آلبوم در سایت بیپ‌تونز در رتبه سوم پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته بعد از «با من بخوان» اثر علیرضا قربانی و «احتمالا قهرمانی در کار نیست» ساخته گروه بمرانی قرار دارد. همچنین در میان پرفروش‌ترین آلبوم‌های ماه نیز اثر جدید سالارعقیلی رتبه پنجم را از آن خود کرده است.
علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۲۵ هزارتومان نسخه دیجیتالی این آلبوم را از سایت‌های رسمی خریداری و دانلود کنند.

امین بانی هوای دوری