اجرای ناظری ها در بندر عباس

17 بهمن 1395 7:55 ق.ظ ایران

شهرام ناظری و حافظ ناظری در ادامه اجرای تور کنسرت‌های زمستانی خود،جمعه ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری در بندرعباس اجرا کردند.

کنسرت «ناگفته» با استقبال حدود دوهزار نفر از علاقه‌مندان به موسیقی، در سالن فجر بندرعباس برگزار شد.

شهرام ناظری – خواننده – در این اجرا با اشاره به این‌که از حضور پرتعداد همشهریان کُردم در بندرعباس شگفت‌زده شدم و از این به بعد باید حضورم در بندرعباس را پررنگ‌تر کنم، گفت: محل برگزاری این کنسرت برای اجرای موسیقی مناسب نیست، اما به‌دلیل نبودن سالن استاندارد در سطح کشور، به‌جز تالار وحدت، مجبوریم به خواست و عشق هواداران به اجرا بپردازیم.

او با اشاره به این‌که ۳۸ سال است به صداوسیما نرفته‌ام، اظهار کرد: در این مدت، بیش از ۵۰ آلبوم را بدون هیچ حمایتی منتشر کرده‌ام و فقط متأسفم که نمی‌توانم تمام ترانه‌های موردعلاقه‌تان را اجرا کنم.

ناظری با اشاره به این‌که می‌توانستم در اروپا و آمریکا در بهترین شرایط زندگی کنم، اما به عشق مردم و آب‌ و خاکم در کشور ماندم، بیان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، ترانه‌هایم بدرقه راه شهدا بود.

او با اشاره به این‌که جای قدردانی دارد که حاضران متمرکز به موسیقی ما گوش می‌کنند، افزود: این موضوع نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم ایران و فهم بالای‌شان در موسیقی و فرهنگ و هنر است.

در ادامه، حافظ ناظری – نوازنده و خواننده – نیز گفت: اجرا در بندرعباس، افتخاری است که در ادامه اجرای مجموعه کنسرت‌های «ناگفته» نصیب گروه ما شد. در طول برنامه به این فکر می‌کردم که با توجه به این‌که محل اجرا، سالن ورزشی است و کیفیت صدا آن‌گونه که باید نیست، اما صدا باز هم با این شرایط به شکل مطلوبی در فضا منعکس می‌شود، البته این هم به لطف صدابرداری خوبی است که داریم.

او با اشاره به این‌که در چند سال گذشته سعی داشته‌اند نام ایران را در دنیا منفی جلوه دهند و اتفاقی که به‌تازگی برای پاسپورت‌های ایرانی رخ داده است، جای تأسف دارد، ادامه داد: تنها فرهنگ و هنر است که می‌تواند به مقابله با این اقدامات بپردازد، زیرا هنرمندان قدرت دارند با هنر خود، ایران را در جهان، کشوری فرهنگ‌دوست و صلح‌طلب جلوه دهند.

ناظری با بیان این‌که سعی کردیم موسیقی‌ای اجرا کنیم که تأثیری در آینده داشته باشیم، بیان کرد: امیدوارم بار دیگر کنار آب‌های نیلگون خلیج‌ فارس بتوانم خاطره‌ای برای مردم هرمزگان باقی بگذارم.

قطعات آفرینش، حیرانی، بازگشت جاودانگی، مثنوی‌خوانی، بداهه‌نوازی و قطعه عدم همراه چند قطعه کُردی، اجراهای این کنسرت بودند. قطعه کُردی با شور و همخوانی مردم همراه شد. می‌توان اوج این کنسرت را در اجرای تصنیف شهرام ناظری با نام «اندک‌اندک» دانست که با همراهی مردم جلوه‌ای خاص به این اجرا داد.

پس از اجرای قطعاتی از آلبوم ناگفته و چند قطعه برگزیده توسط شهرام ناظری و حافظ ناظری، مراسم امضای آلبوم با حضور حافظ ناظری در سالن مجموعه ورزشی فجر بندرعباس برگزار شد.

امین بانی هوای دوری