ماکان بند

از آغاز شکل گیری ماکان بند تا خاطرات جذاب و دعوت از کودکان کار برای حضور در کنسرت

17 شهریور 1397 11:56 ق.ظ ایران

شب گذشته، ۱۵ شهریورماه، گروه محبوب ماکان مهمان رامبد جوان و خندوانه بود و رهام هادیان، یکی از اعضای گروه موسیقی ماکان، در ابتدای این گفت و گو به فعالیت های اخیر شان اشاره داشت، و خبر از تولید آثار جدید داد؛ وی همچنین در ادامه بیان داشت که تا کنون ۱۵ قطعه منتشر کرده اند و این موفقیت را نتیجه ی تلاش و زحمت همه ی دوستانشان دانست.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک رهام هادیان ضمن تشکر از سرپرست گروه، یاشار خسروی و تنظیم کننده ی ماکان بند، امیرمیلاد نیکزاد، توضیحاتی درباره ی انتقاد هایی که از این گروه می شود نیز ارائه داد.

امیر مقاره در پاسخ به سوال رامبد جوان در خصوص معنی کلمه ی «ماکان»، چنین توضیح داد که «ماکان» به معنی شجاعت است و فکر می کنم شجاعت داریم که جلوی این حجم از انتقاد ایستاده ایم و این امر باعث شکست نشده است و از کار کردن دست نکشیده ایم. او همچنین تاکید کرد که در دنیای واقعی باید برای رسیدن به آرزوها تلاش کرد و همه به آنچه که بخواهند میرسند؛ نتوانستم یا نشد در این دنیا وجود ندارد و ما نیز برای رسیدن به این موفقیت تلاش کردیم؛ اما برخی تصور می کنند که ما حق آنها را خورده ایم.

اعضای این گروه موسیقی پس از اولین اجرای خود در استودیو خندوانه، از وضعیت زندگی مردم اهواز و آبادان سخن گفتند که هنوز وضعیت آب و گاز مردم درست نشده است.

امیر مقاره نحوه ی ورودش به عرصه ی موسیقی را اینگونه توضیح داد که هنر را دوست داشته و از زمان شنیدن صدای محسن چاوشی یعنی ۸ سال پیش، شروع به فعالیت در این زمینه کرد. رهام هادیان نیز در این باره بیان کرد که از بچگی آواز می خواند ولی به شکلی حرفه ای از ۸ یا ۹ سال پیش، به پیشنهاد استاد کلاس ساز، به کلاس آواز رفت و پس از آن، یک صدای ضبط شده از خود را برای یاشار خسروی، (سرپرست گروه ماکان، که در آن زمان فراخوان گذاشته بود) فرستاد و قرار بر این شد تا به صورت آرمایشی قطعه ای را بخواند.

رامبد جوان از امیر مقاره درباره ی علاقه ی او به بازیگری سوال کرد و وی در پاسخ گفت که دوست دارد بازیگر شود. شنیده ها حاکی از آن است که وی پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی دارد و ممکن است به زودی شاهد ایفای نقش این خواننده جوان نیز باشیم.

امیر مقاره در پایان این گفت و گو ضمن تشکری ویژه از پدرش بیان کرد: به هم سن و سالان خود پیشنهاد میکنم که هیچوقت به پدر و مادرشان برای ناتوانی در تهیه وسیله ای توهین نکنند، من در سن ۹ سالگی یک چتر از پدرم خواستم که آن زمان گفت پول برای خرید آن چتر ندارم و متاسفانه جلوی همکارانش به او گفتم که تو پدر من نیستی. او در ادامه گفت: مدتی قبل، پدرم به من گفت که تو در کودکی به من افتخار نکردی اما من الان به تو افتخار می کنم، حال من از همین جا به پدرم می گویم که هرچه دارم و ندارم از تو است و در همه عمرم به داشتنت افتخار می کردم.

در پایان، رامبد جوان از این دو هنرمند قول گرفت تا هر کدام، ۵ نفر از تماشاگران حاضر در برنامه خندوانه را به کنسرت خود دعوت کنند؛ سپس به رسم برنامه خندوانه، به عنوان کار زیبایی که رامبد جوان از مهمانان می خواهد تا دل چند تن از افراد جامعه را شاد کنند، امیر مقاره و رهام هادیان اعلام کردند که ۲۰ نفر از کودکان کار را به کنسرت خود دعوت خواهند کرد.

امین بانی هوای دوری