علیرضا قربانی، بنیامین ، یزدانی ، اخبار موسیقی ، اخبار موسیقی ایران،واوموزیک

از کنسرت مجازی تا همدردی با مردم

12 اسفند 1398 10:55 ق.ظ ایران

هنرمندان موسیقی ضمن اعلام اینکه بیش از هر چیزی سلامت مخاطبان و هموطنانشان در اولویت قرار دارند موجی از همدلی و دلگرمی را به جامعه هنری تزریق کردند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجراهای هنری و سکوت سالن‌های کنسرت آنچه بیش از هر مطلبی دلنشین است همدلی هنرمندان موسیقی و اهمیتی است که این هنرمندان برای سلامتی مخاطبان خود قائل هستند.

با انتشار خبر شیوع ویروس کرونا و خطری که تمام هموطنان ما را تهدید میکند با دستور مستقیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با هماهنگی وزارت بهداشت صورت گرفت، تمام اجراهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد.

 

بسیاری بر این عقیده بودند که این لغو اجراهای موسیقی موجی از اعتراضات را با خود به همراه داشته باشد. اما هنرمندان موسیقی بصورت مستقل ضمن اعلام اینکه بیش از هر چیزی سلامت مخاطبان و هموطنانشان در اولویت قرار دارند موجی از همدلی و دلگرمی را به جامعه هنری تزریق کرد.

راضی به آسیب هموطنان نیستم

رضا یزدانی که قرار بود در تاریخ ۱۶ اسفندماه در تهران و پس از آن در شیراز و اهواز روی صحنه برود با انتشار مطلبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سلامتی شما هموطنان عزیزم برای همه ما در اولویت قرار دارد و راضی نیستیم که کوچکترین آسیبی به شما برسد.

وی افزود: ضررهای مالی زیادی را همه ما متحمل شدیم ولی باید با حمایت و مهربانی با هم رفتار کنیم.

این هنرمند از هوادارانش خواست که توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و مراقب خودشان باشند. وی در پایان نوشت: دوستتون دارم.

کنسرت مجازی و حفظ سلامت مردم

بنیامین بهادری خواننده پاپ هم با برگزاری کنسرت خود بصورت زنده در فضای مجازی ضمن آرزوی سلامتی برای همه هموطنان نوشت: یه شبی که حال همه بهتر باشه با هم دیدار خواهیم داشت و با هم خواهیم خواند.

این هنرمند در خاتمه مطلب خود نوشت: مراقب خودتون و عشقتون باشید.

در انتظار فصل خوب

رضا بهرام دیگر خواننده موسیقی پاپ که قرار بود در تاریخ ۳ اسفند به روی صحنه برود در صفحه شخصی خود نوشت: به زودی با فصل جدیدی از اتفاقات خوب در کنسرت ها دیدار خواهیم داشت.

وی افزود: برای تمام مردم سرزمینم آرزوی سلامتی میکنم.

با هم در شرایط بهتر می‌خوانیم

علیرضا قربانی خواننده نام آشنای کشورمان که قرار بود در تاریخ ۳ اسفند کنسرت با من بخوان خود را در تالار وحدت اجرا کند در صفحه شخصی خود نوشت: دوستان و همراهان گرامی، متاسفانه به دلیل مشکلات و خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم عزیز و علیرغم تمهیدات فراوان تیم اجرایی مجبور به لغو این برنامه هستیم.

وی افزود: امیدوارم با بهبود شرایط فعلی و کاهش ریسک شیوع بیماری و در سریعترین زمان ممکن بتوانیم این برنامه را اجرا کنیم.

سلامتی شما اولویت ماست

گروه اوهام به سرپرستی شهرام شعرباف و حضور بابک ریاحی پور که موفق شده بود بعد از بارها تلاش ناموفق خود را برای برگزاری کنسرت آماده کند نیز برنامه خود را لغو کرد و بابک ریاحی پور در صفحه شخصی خود نوشت: دوستان عزیزم ما همچنان ایستاده ایم اما دوستان عزیزم، امیدوارم همگی سلامت بوده و از خودتان مراقبت کنید. کنسرت ما در روز ۶ اسفند به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ امنیت و سلامت همه ما تا زمان مناسب به تعویق افتاده است.

کرونا، ایران و یک نگاه

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه ( یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بدنبال شیوع این ویروس و با در نظر گرفتن خطرات جدی که شیوع این ویروس برای هموطنان دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای که در شامگاه ۳ اسفند منتشرکرد خاطرنشان ساخت: “نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند: تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشورتا پایان هفته جاری (۹۸/۱۲/۹) تعطیل می‌شود: بدیهی است تدوام این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.”

امین بانی هوای دوری