امید جهان

امید جهان : جناب‌خان را نمی‌شناسم اما توقع دارم وقتی آهنگ مرا می‌خواند یادی از من بکند

13 فروردین 1398 4:08 ب.ظ ایران

خواننده جنوبی امید جهان درباره تلفیق موسیقی محلی و پاپ در موسیقی‌هایش و ایده شکل گرفتن آن و همچنین درباره خواننده مورد علاقه‌اش محسن چاوشی صحبت کرد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک به گزارش «موسیقی ایرانیان»، گفتگوی امید جهان با برنامه «فرش بنفشه» رادیو ایران شب گذشته( ۱۲ فروردین) روی آنتن رفت. امیدجهان خواننده بوشهری و تلفیقی خوان پاپ و جنوبی که آهنگ های شادی را می خواند درباره تلفیق موسیقی محلی و پاپ در اثارش گفت:« محمود جهان پدر خدا بیامرزم صاحب موسیقی فولک جنوبی است و اوایل زیاد رغبت نشان نمی‌داد که من تلفیقی کار کنم. اما واقعیت این است که موسیقی ما پوست اندازی کرده و برای اینکه در گردونه باشیم باید به روز جلو برویم برای همین موسیقی جنوبی را با آلات موسیقی که در پاپ استفاده می‌شود کار می‌کنیم. آهنگی به نام «هله دان دان هم »با همین شیوه ساختیم و خداراشکر ما در خاطرات شاد مردم دخیل هستیم.»

جهان یادآور شد: «خواننده مورد علاقه من علی رغم اینکه خودم آهنگهای شاد می‌خوانم آقای چاوشی است و محسن یگانه را هم خیلی دوست دارم و نمی‌دانم چطوری است که گرچه خودم شاد می خوانم و آهنگهایم انرژیک است اما در خلوت خودم آهنگهای آرام گوش می دهم. رفیقم کجایی دقیقا کجایی را هم خیلی دوست دارم.»

وی تاکید کرد: «در گوشی‌ام آهنگ‌های علی عبدالمالکی دوست صمیمی‌ام را دارم. فریدون آسرایی که صدای خیلی خوبی دارد و دوست عزیزم محسن ابراهیم زاده که خیلی توی بورس است و آهنگ «دونه دونه» او را خیلی دوست دارم.»

جهان رفتن به آبادان و به ویژه حضور در بازار ته لنجی را به مخاطبان رادیو ایران پیشنهاد داد و گفت: «اینجا در هر مغازه موسیقی زنده اجرا می‌شود و بسیار لذت بخش است.»

در بخش پایانی برنامه «فرش بنفشه» که به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر شب ساعت ۱۷ تا ۲۰ از رادیو ایران پخش می‌شود، جهان در واکنش به اسامی که مجری نام برد، محمود جهان پدرش را ناخدای موسیقی جنوب ایران و محسن شریف زاده را دوست و همکار عزیز توصیف کرد و درباره جناب خان گفت:« جناب خان را نمی‌شناسم اما از او توقع دارم وقتی آهنگهایی را از من می‌خواند یادی از من بکند. با این حرفم نشان دادم دل پری از او دارم.»

امین بانی هوای دوری