امیرحسین محمدیان،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

امیرحسین محمدیان: استقبال از اجراهای خانگی ارکستر ملی ایران غیرمنتظره بود

14 اردیبهشت 1399 6:26 ق.ظ ایران

نوازنده فاگوت ارکستر ملی ایران از اجرای خانگی دو قطعه “سبکبال” و “شور عاشقانه” و بازخورد آن می‌گوید.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک : ارکستر ملی ایران هفته گذشته به همت بنیاد رودکی، قطعه “شور عاشقانه” اثر مرتضی نی داوود، با شعری از فریدون مشیری را با تنظیم فریدون شهبازیان و با خوانندگی وحید تاج به‌صورت خانگی اجرا کرد.

“شور عاشقانه” پس از “سبکبال” اثر استاد حسین دهلوی، دومین اجرای خانگی ارکستر ملی ایران بود که به همت بنیاد رودکی با هدف قدردانی از حافظان سلامت کشور انجام شد.

امیرحسین محمدیان آهنگساز و نوازنده فاگوت ارکستر ملی ایران که در تولید هر دو قطعه مشارکت داشت، در گفت‌وگو با هنرآنلاین دراین‌باره گفت: اجراهای ما کاملاً به‌صورت خانگی و با موبایل ضبط شد. فقط یک یا دو نفر از بچه‌ها با میکروفن ساده‌ بخش خود را ضبط کردند.

 

این نوازنده به اشاره به پروژه نوازندگی در خانه که از ابتدای سال توسط اعضای ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران پیگیری می‌شود، توضیح داد: با توجه به سرعت کم اینترنت در کشورمان ابتدا تردیدهایی نسبت به عملی بودن این ایده وجود داشت و کمی بعید به نظر می‌رسید بتوانیم این کار را انجام بدهیم. درنهایت به فکرمان رسید قطعه‌ای را ضبط کنیم و بفرستیم. اگر شرایط فراهم باشد در آینده اجرای لایو در خانه نیز برگزار خواهیم کرد.

محمدیان درباره استقبال‌ از این اجراها گفت: استقبال‌ خیلی خوب بود. ما به‌تازگی داریم در فضای مجازی فعالیت می‌کنیم و فکر نمی‌کردیم کاری که انجام می‌دهیم این‌قدر بازخورد داشته باشد. ما اصلاً فکر نمی‌کردیم اجرای خانگی قطعه “سبکبال” این‌قدر با استقبال روبرو شود تا حدی که یکی از شبکه‌های مهم تلویزیون فرانسه این قطعه را پخش کند و در مورد آن حرف بزند. خودمان اصلاً چنین توقعی نداشتیم ولی بازخوردها بیشتر از آن چیزی بود که فکر می‌کردیم.

این نوازنده درباره فعالیت‌های خود در روزهای قرنطینه بیان کرد: این روزها در خانه به خانواده می‌رسم و ساز تمرین می‌کنم. ضمن این که به‌صورت آنلاین نیز شاگرد تربیت می‌کنم. در کل سعی می‌کنم به نحوی سر خودم را گرم کنم. ما برای نوازندگی روی سن تربیت شده‌ایم و فعلاً از این موهبت محروم هستیم و دستمان کوتاه است.

محمدیان درباره تأثیرگذاری ویروس کرونا بر روی فعالیت‌های موسیقی تأکید کرد و گفت: چنین چیزی کمی غیرمنتظره بود ولی تأثیر زیادی روی کار و زندگی همه ما گذاشت و ما را صد درصد خانه‌نشین کرد. امیدوارم این مصیبت زودتر تمام شود و ما به زندگی عادی خودمان برگردیم.

امین بانی هوای دوری