رامین صدیقی ،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

انتشار آلبوم در سایه کرونا

24 خرداد 1399 11:55 ق.ظ ایران

یک تهیه‌کننده شناخته شده آثار موسیقایی از برنامه‌ریزی برای برگزاری چهارمین فستیوال بداهه‌نوازی، تولید دو آلبوم مهم و تجربه بازی در فیلم سینمایی «جهان با من برقص» سخن گفت.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، رامین صدیقی از ناشران و تهیه‌کنندگان شناخته شده موسیقی کشورمان که طی سال‌های اخیر در قالب مؤسسه «هرمس» آثار متفاوتی را در عرصه موسیقی منتشر کرده  ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا یک ماه دیگر تازه‌ترین آلبوم پیمان یزدانیان از آهنگسازان و نوازندگان خوب پیانو توسط مؤسسه «هرمس» در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. سومین آلبوم کوارتت «کاسته» نیز یکی دیگر از پروژه‌های ماست که طی هفته‌های آینده در بازار موسیقی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری «شب‌های تک‌نوازی پیانو»، «شب‌های بداهه‌نوازی زهی و زخمه‌ای» و «فستیوال بداهه‌نوازی و تک‌نوازی سازهای بادی» در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد، درصدد هستیم تا فستیوال بداهه‌نوازی پیانو – درام را در سال جاری برگزار کنیم. منتها برگزاری این فستیوال وابستگی کامل به ماجرای شیوع ویروس کرونا دارد که نمی‌دانم تا چه زمانی قرار است طول بکشد. قطعاً اگر بحث موج دوم کرونا شکل جدی‌تری به خود بگیرد برگزاری این فستیوال نیز با چالش مواجه خواهد شد و ما نمی‌توانیم تاریخ دقیقی را برای این رویداد اعلام کنیم.

این تهیه‌کننده و ناشر موسیقی تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم فستیوال را برگزار کنیم، به احتمال فراوان این بار بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران میزبان نخواهد بود. چرا که پیش بینی ما این است که با توجه به ماجرای دونوازی کنسرت‌های این فستیوال به طور طبیعی میزان استقبال هم افزایش خواهد داشت. کما اینکه به دلیل رعایت فاصله‌گذاری که برای ماجرای کرونا مطرح است طبیعتاً باید شرایط را به گونه‌ای طراحی کنیم که اجراها در سالنی با ظرفیت بیشتر از نیاوران در اختیارمان باشد. از این جهت در صورت برگزاری فستیوال ما در تالار دیگری پذیرای مخاطبان خواهیم بود.

صدیقی که چندی پیش به عنوان بازیگر فیلم «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت حضور داشت، درباره تجربه بازیگری خود در این اثر سینمایی اظهار کرد: من قبل از حضور در فیلم «جهان با من برقص» تجربه بازی در یک فیلم کوتاه و یک فیلم بلند را هم داشته‌ام. بنابراین در عرصه بازیگری تجربه اولم محسوب نمی‌شود. جالب اینجاست که پیشنهاد حضور من در فیلم سروش اول با خودِ من شروع شد. ماجرا هم از اینجا آغاز شد که چون همسرم طراح لباس این فیلم بود بنابراین من به طور اتفاقی و قبل از شروع فیلمبرداری فیلمنامه را خوانده بودم و علاوه بر ویژگی‌ها و امتیازاتی که داشت به شدن مجذوب نقشی که بعدها برایم در نظر گرفته شده بود، شدم. حتی یک بار هم به سروش صحت زنگ زدم و گفتم: «این شخصیت را بسیار دوست دارم و اگر روزی دیدی که با بازیگران دیگری که برای این شخصیت‌ها در نظر گرفتی، به توافق نرسیدی، روی من حساب کن.»

وی افزود: این ماجرا به طور کامل هم از سوی من و هم از سوی سروش فراموش شد تا اینکه من متوجه شدم عوامل فیلم با بازیگرانی که برای ایفای این شخصیت در نظر گرفته بودند به توافق نرسیدند. درست دو روز مانده به شروع فیلمبرداری بود که سروش صحت به من زنگ زد و گفت: «هنوز سر پیشنهادی که دادی هستی؟» و من هم به او پاسخ مثبت دادم. در این شرایط بود که من بدون حتی یک جلسه حضور در دورخوانی‌ها در این فیلم حضور پیدا کردم. حضوری که قبل از هر چیزی برایم رفاقتی بود تا حضور در یک اثر سینمایی. به هر حال هنرمندانی چون سروش صحت و علی مصفا از دوستان نزدیک من هستند که از دوران نوجوانی و جوانی با آنها دوستی دارم و خوشحالم که شرایطی پیش آمد تا تجربه خوبی را از سر بگذرانم.

این تهیه‌کننده موسیقی تصریح کرد: متأسفانه شرایط اکران فیلم به گونه‌ای شد، که هر بلایی بود به سرش آمد و متأسفانه در شرایطی اکران شد که اتفاقات و حوادث مربوط به گرانی بنزین، بعدتر شهادت سردار سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراینی نحوه نمایش فیلم را در شرایط بسیار نامساعدی قرار داد. ماجرای ویروس کرونا و تعطیلی کامل سینماها نیز تکمیل کننده این اتفاقاتی بود که برای فیلم پدید آمد. به هر حال بسیار خوشحالم مخاطبان از محتوای فیلم خوششان آمد و با اثر ارتباط خوبی برقرار کردند.

صدیقی در پایان گفت: با توجه به اتفاقاتی که برای فیلم افتاد، هنوز شرایطی به وجود نیامده که با پیشنهاداتی برای بازیگری مواجه شوم ضمن اینکه همان چند فیلمی هم که کارهای مربوط به تولید را آغاز کرده‌اند از قبل نسبت به انتخاب بازیگران و مواردی از این دست برنامه‌ریزی داشتند. از این جهت هنوز در شرایطی نیستم که بخواهم بگویم برای بازی در فیلم دیگری می‌توانم پیشنهاد داشته باشم یا خیر؟ اما این برای من باعث خوشحالی است که بازی‌ام در این فیلم توانسته مورد رضایت نسبی مخاطبان قرار گیرد.

امین بانی هوای دوری