گروه کیو ،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

انتشار نخستین آلبوم داستان

6 خرداد 1399 2:31 ب.ظ ایران

ترانه ایران با اشاره به نزدیک بودن زمان انتشار این آلبوم با عنوان آکالیتوس از گروه کیو ۲۸ گفت: این آلبوم را به پرستاران بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان تقدیم می‌کنیم.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، بهروز نشان در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: گردآوری، ضبط محتوا، آهنگسازی و میکس و مستر این آلبوم چیزی حدود پنج ماه زمان برد و امیدوار هستیم که در نیمه دوم خرداد شاهد انتشار آن باشیم.

وی با بیان این‌که به دنبال آن هستیم که با این آلبوم، سفیر آبرومند و با ‌اصالتی برای هنر آبادان باشیم گفت:‌ این آلبوم صرفا به دنبال القای لذت بردن از شنیدن یک تولید هنری نیست و دغدغه‌های دیگری را نیز به صورت جدی دنبال می‌کند.

تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار آلبوم آکالیتوس درباره آنچه در این آلبوم گنجانده شده است عنوان کرد:‌ جستارهایی در خصوص تاثیر نفت در شکل‌گیری آبادان مدرن، حوادث تاریخی‌ مانند آتش‌سوزی سینما رکس، جنگ، مصائب جنگ‌زدگی، روزگار بازگشت به موطن، دلدادگی‌های بی‌کام و مهجور مانده در دل کاستی‌های شهر من، مشکلات بعد از آن و آبادان پس از جنگ، در قالب داستان و ترانه توسط گروه کیو ۲۸ در این آلبوم گنجانده شده است‌.

وی با بیان این‌که آکالیتوس نخستین آلبوم گروه ترانه ـ داستان کیو ۲۸ است افزود: مهدی عباسی به عنوان خواننده ترانه‌ها و امین جوکار نویسنده و خواننده داستان‌ها در این تولید حضور دارند.

نشان عنوان کرد:‌ امین اتمان‌زاده ترانه‌سرای آلبوم آکالیتوس است و در این مجموعه هنری، پنج داستان و پنج ترانه که مکمل یکدیگر هستند و مرتبط با هم موضوعات را روایت خواهند کرد، شنیده خواهد شد.

وی ادامه داد: ملودی کارها توسط داریوش اسماعیلی نوشته شده، اسماعیل حسینی نیز وظیفه تنظیم تولیدات را برعهده داشته است و هنرمندانی مثل محمود قلعه‌گلاب، طاها علیخانی، دانیال دانشور، سینا اسدی، مهدی عمادنیا و پرهام پیمانپور در این آلبوم نوازندگی کرده‌اند.

تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار آلبوم آکالیتوس با اشاره به این‌که سهراب منصوری به عنوان مدیر اجرایی در کنار کیو ۲۸ و تولید آلبوم یادشده بوده است، افزود: این آلبوم تا سال‌ها می‌تواند تداعی‌کننده خاطرات آبادانی‌ها در تمام دنیا باشد و بار دیگر این شهر را محور مشترک تفکر ایشان قرار بدهد و به خاطر ایثار ماه‌های گذشته این آلبوم از طرف گروه کیو ۲۸ به پرستاران سرزمینم به ویژه پرستاران بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان و شش پرستار بوشهری که در روزهای گذشته به کمک همکاران آبادانی خود آمدند، می‌شود.

این فعال حوزه هنر با بیان این‌که فرید بوستان، کار میکس و مستر آلبوم آکالیتوس را انجام داده است گفت: تمام هزینه‌های تولید این آلبوم به صورت شخصی تامین شده و امیدوار هستیم که هر آبادانی با هر میزان از ظرفیت اطلاع‌رسانی، معرف این تولیدِ هنرمندان مستقل شهرش باشد.

کیو ۲۸ تاکنون سه بار در کیش، چهار بار در آبادان و ۲ بار در بوشهر به روی صحنه رفته است.

امین بانی هوای دوری