انتقاد شدید واترز به اسرائیل و ترامپ

2 آبان 1395 9:45 ق.ظ جهان

راجر واترز ستاره گروه «پینک‌فلوید» در افتتاحیه فستیوال موسیقی «سفر بیابان» در ایندوی کالیفرنیا از «دونالد ترامپ» و «اسراییل» برای ظلم و ستمی که در حق مردم فلسطین می‌شود شدیدا انتقاد کرد.

راجر واترز خواننده و آهنگساز گروه «پینک‌فلوید» در فستیوال موسیقی «سفر بیابان» که از سوی گروه رولینگ استون برگزار می‌شود از دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا و همچنین رژیم اشغال‌گر فلسطین انتقاد شدید کرد.

واترز در حضور هزاران نفر در این فستیوال موسیقی گفت:”نمی‌گذارم این لحظه از دستم برود مگر اینکه عشقم را نثار برادران و خواهرانی کنم که در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود در مقابل اسراییل می‌ایستند و از بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم این رژیم حمایت می‌کنند.

راجر واترز در کنسرت هفته گذشته خود نیز آهنگ «چرا خوبی غالب نیست» را که سال ۲۰۰۴ در مورد جورج بوش و محکوم کردن جنگ عراق خلق کرده بود را اجرا کرد. وی سپس آهنگ «خوک» را اجرا کرد و هم‌زمان بالنی با تصویر یک خوک بزرگ پدیدار شد که طرف دیگر آن عکس صورت ترامپ را نشان می‌داد که رویش نوشته بود، جاهل، دروغ‌گو، نژادپرست، منحرف جنسی و ترامپ و دیوارش!

پینک فلوید یک گروه موسیقی راک انگلیسی است که در لندن بنیان نهاده شد. این گروه یکی از تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی راک انگلیسی است که توانست با موسیقی پراگرسیو و سایکدلیک، اشعار فلسفی با معانی بسیار عمیق، استفاده از تجربیات صوتی و خلق اجراهای زنده استادانه، به موفقیت بین‌المللی دست یابد و به یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی عامه‌پسند تبدیل شود. پینک فلوید در سال ۱۹۶۵ توسط دانشجویان سابق، سید برت، نیک میسن، راجر واترز و ریچارد رایت، تشکیل شد. دیوید گیلمور در دسامبر ۱۹۶۸ به عنوان پنجمین عضو به گروه پیوست. «دیوار» یکی از مهم‌ترین تک آهنگ‌های موسیقی راک و این گروه است که در دنیا بسیار شناخته شده است.

امین بانی هوای دوری