حمیدرضا نوربخش اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک، vavmusic

این امکان هست که شیوه برگزاری جشن خانه موسیقی تغییر کند

4 تیر 1399 12:18 ق.ظ ایران

مدیرعامل خانه موسیقی ایران می‌گوید با اوضاع و احوال فعلی این امکان هست که شیوه برگزاری جشن خانه موسیقی تغییر کند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران درباره افتتاح پهنه رودکی در منطقه ۱۱ تهران گفت: اتفاقی خجسته‌ است. طرح این پهنه از مدت‌ها پیش مطرح بود و یکی از مطالبات جدی به شمار می‌رفت. این پهنه در راسته‌ای است که از نقطه نظرات مختلف بسیار استثنایی است. هم خود تالار وحدت که به‌عنوان نبض تپنده اتفاقات هنری شهر ما شناخته می‌شود و هم مراکز دیگر مثل تئاتر شهر و مجموعه‌های فرهنگی هنری که در این منطقه وجود دارند، اهمیت این منطقه را بالا می‌برند.

او اظهار داشت: پهنه رودکی از نظر جغرافیایی در منطقه خاصی است. وضعیت این خیابان هم وضعیتی خاصی بود که این امکان را فراهم می‌کرد. به هر حال خوشبختانه این اتفاق با همت شهرداری تهران و بنیاد رودکی افتاد و جای تقدیر و تشکر دارد. امیدوار هستیم که افتتاح این پهنه، فتح بابی برای اجرای برنامه‌های فضای باز و خیابانی باشد. فکر می‌کنم این منطقه می‌تواند فضای منحصربه‌فردی باشد که در آنجا کنسرت‌های بزرگ و تئاترهای خیابانی برگزار شود. در بخش تجسمی هم می‌شود نمایشگاه‌های مختلفی را در این منطقه برگزار کرد. به هر حال امروز یک فضای جدیدی به مجموعه‌های هنری شهرمان افزوده شده که جای تبریک دارد.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران درباره فعالیت‌های این نهاد موسیقیایی در دوران کرونا عنوان کرد: ما اولین کاری که فکر کردیم می‌توانیم انجام بدهیم همان بحث بیمه سه ماهه هنرمندان بود که خوشبختانه با پیگیری‌های بسیار زیاد تحقق پیدا کرد. البته در پرداخت آن‌ها یک سری مشکلات به وجود آمد.

او ادامه داد: یک عده فیش گرفته بودند ولی یک عده فیش نگرفته بودند. بیمه کسانی که فیش نگرفته بودند زودتر پرداخت شد. امکان ابطال فیش‌ها هم وجود نداشت و به همین خاطر چاره‌ای نبود جز این که خود هنرمندان آن فیش‌ها را پرداخت کنند و بعد پول آن فیش‌ها به حساب هنرمندان واریز شود. ما در حد توان سعی کردیم که بتوانیم باری را از دوش اهالی موسیقی برداریم. همچنان هم در تلاش هستیم و امیدواریم اتفاقات بهتری بیفتد.

نوربخش در رابطه با برگزاری جشن خانه موسیقی بیان کرد: ما باید تابع پروتکل‌ها باشیم. باید صبر کنیم ببینیم وضعیت کلی کشور در فصل پاییز چطور پیش می‌رود. در حال حاضر با اوضاع و احوالی که می‌بینیم شیوه همه برنامه‌ها دارد تغییر می‌کند و شاید شیوه برگزاری جشن خانه موسیقی هم تغییر کند.

امین بانی هوای دوری