از بازیگری تا خوانندگی «شادمهر عقیلی»، «محمدرضا گلزار»، «محمدرضا فروتن» و…

از بازیگری تا خوانندگی «شادمهر عقیلی»، «محمدرضا گلزار»، «محمدرضا فروتن» و…

19 اسفند 1395 6:36 ق.ظ خارج از گود

در سال های اخیر بیش از پیش شاهد حضور بازیگران مطرح سینما در حوزه موسیقی و خوانندگی هستیم. اتفاقی که گاها با شکست و حتی آسیب رساندن به وجه بازیگری هنرمندان نیز همراه می شود. بازیگران سرشناس و موفقی چون «محمد رضا گلزار»، «محمدرضا فروتن»، «حامد بهداد»، «اشکان خطیبی»، «کامران تفتی» و «مهران مدیری» و…در حوزه خوانندگی فعالیت دارند.

 

بازیگران سرشناس و موفقی چون «محمد رضا گلزار»، «محمدرضا فروتن»، «حامد بهداد»، «اشکان خطیبی»، «کامران تفتی»، «مهران مدیری» و…در حوزه خوانندگی فعالیت دارند. از این میان افرادی چون «گلزار» و «خطیبی» و… به اجراهای زنده و موفقی نیز دست یافتند. در خصوص فعالیت بازیگران مطرح در حوزه خوانندگی گفت و گویی با «یاحا کاشانی»، «رسول ترابی»، «صدرالدین حسین خانی» و «اشکان خطیبی» انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

«یاحا کاشانی» در خصوص فعالیت بازیگران در عرصه خوانندگی گفت: این موضوع یک تصمیم شخصی است و برخی خوانندگان نیز در عرصه بازیگری فعالیت داشته اند. این اتفاق بارها رخ داده است و در نمونه های خارجی، کسانی هستند که به درجه عالی در بازیگری و خوانندگی رسیده باشند. نظر من این است که اگر مردم از این موضوع استقبال می کنند؛ مانعی ندارد، اما تا به حال در کشورمان نمونه ای را نداشته ایم که در هر دو عرصه موفق باشد؛ تنها «شادمهر عقیلی» بود که او هم اینک در ایران نیست و بیشتر فعالیتش در حوزه موسیقی بود و نمی توان با یکی دو فیلم، کسی را نقد کرد یا کارنامه قبولی داد. اما در فیلم هایی که به بازیگری پرداخته است، نقشش را درست بازی کرد. در حال حاضر نیز نمونه هایی همچون «گلزار» و «محمدرضا فروتن» را داریم که باید به آنها زمان داد و دید چه اتفاقی خواهد افتاد. به خصوص آقای «فروتن» که در سطح خاصی از بازیگری قرار دارد و به نظر من از جمله کسانی است که در آینده ای نه چندان دور در تاریخ مملکت ما در عرصه بازیگری، اسم شان ثبت خواهد شد. در رابطه با موفقیت کنسرت های «اشکان خطیبی» نیز شنیده ام. متاسفانه نتوانستم آثار ایشان را گوش کنم، اما معتقدم مردم همه چیز را تعیین می کنند. در عرصه های مختلفی چون سیاست، بازیگری، خوانندگی و… نظر مردم مهترین ملاک برای ادامه فعالیت است. بنابراین اگر کسی توانایی انجام کاری را دارد، چرا آن را انجام ندهد؟
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر بازیگری از او درخواست همکاری و ترانه سرایی داشته باشد؛ با وی همکاری می کند یا خیر، اظهار داشت: بله، چرا که نه. اگر یک بازیگر صاحب نام وارد عرصه موسیقی شود، خیلی راحت تر از دیگر افراد که ناشناخته هستند، موفق می شود. چرا که خیلی از افراد تلاش می کنند تا در قدم اول شناخته شوند. اما بازیگر مطرح و سوپراستاری که همه مردم او را می شناسند، طبیعتا با موسیقی خوب در واقع راه صد ساله را می تواند یک شبه طی کند. من هم طبیعتا دوست دارم که مردم ترانه هایم را بشنوند؛ بنابراین استقبال می کنم و چه بهتر که آن خواننده خوش صدا باشد و بتوانیم یک کار درست و موفق را به مردم تقدیم کنیم.
«رسول ترابی»، مدیر شرکت آوای دوران و تهیه کننده خوانندگانی چون «فرزاد فرزین»، «اشوان» و… دررابطه با حضور بازیگران در عرصه موسیقی چنین گفت: فعالیت بازیگران در عرصه خوانندگی در واقع یک محک است. موسیقی جاذبه ای دارد که هنرمندان، بازیگران و یا فوتبالیست ها با همه محبوبیت و شهرتی که دارند ارضا نمی شوند، و دوست دارند فعالیت در عرصه موسیقی را نیزامتحان کنند. وی در رابطه با فعالیت خوانندگانی چون «گلزار» و «فروتن» نیز افزود: قبل از انقلاب چند مورد از نمونه های موفق داشته ایم، اما پس از آن نمونه موفقی را به یاد ندارم که توانسته باشد درعرصه خوانندگی هم ستاره شود و بین توده مردم محبوبیت بدست آورد، ومردم بیشترمایل اند تا هنرمندشان را در همان کاراکتری ببینند، که درگذشته پذیرفته اند.
«صدر الدین حسین خانی»، مدیر شرکت ایران گام نیز بیان داشت: فعالیت برخی بازیگران در عرصه خوانندگی، اعتقاد شخصی آنها است، اما تا به حال نمونه موفقی نداشته ایم و گاهی پیش آمده به جایگاهی که داشته اند نیز، لطمه وارد شده است. اگر هنرمندی برای مثال در عرصه بازیگری موفق شده و به سطح خوبی رسیده است و تبحر دارد و مردم او را پذیرفته اند؛ دلیلی ندارد که در عرصه دیگر هم موفق باشد، و این تغییر جهت به نظر اشتباه بزرگی است که انجام می شود و به جایگاه خود لطمه می زنند.
«اشکان خطیبی» که از بازیگران سرشناس و مطرح سینما و تلویزیون می باشد و به جایگاه ویژه ای در بازیگری دست یافته است نیز در عرصه خوانندگی فعالیت دارد. او با اجرای بی نقص کنسرت خود پاسخ اعتماد هوادارانش را داد و در حالیکه شاید برخی تصور نمی کردند او در خوانندگی نیز به محبوبیتی ویژه دست یابد توانست این اتفاق را رقم بزند. وی در رابطه با فعالیت خود در عرصه خوانندگی به موسیقی پارس گفت: سعی میکنم با کارم و آثاری که ارائه می دهم، حرفم را بزنم. برای شعور و سلیقه مخاطبم احترام قائل هستم، بنابراین طبیعی است که توقع استقبال هواداران از آثارم را داشته باشم.

اشکان خطیبی شرق دور تنهایی